تیم ملی والیبال ایران در هفته پنجم رقابت‌های لیگ جهانی میزبان ایتالیا است. غیبت ستاره‌های نامدار ایتالیا در سفر به تهران بهترین فرصت را در اختیار شاگردان کواچ قرار داده تا ۳امتیاز ارزشمند را برابر لاجوردی‌پوشان کسب کنند. تیم ملی والیبال ایران که در دو بازی قبلی خانگی مقابل برزیل یک برد و یک باخت را تجربه کرده بود، ساعت ۱۸:۳۰ فردا جمعه نخستین بازی خود در ایران را برابر ایتالیا برگزار می‌کند. دو تیم در شرایطی متفاوت نسبت به دور رفت با هم مصاف خواهند داشت. ایتالیا اکنون ۱۹ امتیازی است و تنها به حضوری قدرتمندانه در مرحله نهایی این مسابقات فکر می‌کند و ایران که پس از باخت خانگی مقابل برزیل با ۷ امتیاز به قعر جدول گروه A سقوط کرده است به دنبال تغییر وضعیت خود است.

ایتالیا در شرایطی نخستین بار در تهران به میدان می‌رود که ستاره‌های خود از جمله ایوان زایتسف، امانوئل بیرارلی، یوری کوار و تراویسا را به ایران نیاورده است. مائورو بروتو پس از پایان دور رفت که با اقتدار لاجوردی‌ها در گروه A خاتمه یافته بود، سعی کرده تا بازیکنان ذخیره و کم‌تجربه‌تر را مورد ارزیابی قرار دهد. این موضوع باعث شد ایتالیا هفته گذشته در زمین لهستان دو باخت ۳ بر ۲ و ۳ بر یک را متحمل شود.

تیم ملی ایران که برای صعود به مرحله نهایی روی امتیازات بازی‌های خانگی خود حساب ویژه‌ای باز کرده است از بهترین فرصت برخوردار است تا یک برد ۳ امتیازی را مقابل حریف قدرتمند خود کسب کند. نکته‌ای که در خصوص این بازی باید مورد تاکید قرار گیرد دست‌کم نگرفتن ایتالیا توسط شاگردان کواچ است. اگرچه این تیم نفرات اصلی را به همراه ندارد، اما بازیکنان ذخیره ایتالیا هم بسیار توانمند هستند و برای نشان دادن قابلیت‌های خود انگیزه‌های زیادی دارند. در صورتی که بازیکنان ایران مثل دو بازی برابر برزیل در تهران با این تفکر که از قبل برنده هستند به میدان بروند تمامی معادلات قبلی کواچ را برای صعود بر هم خواهند زد.