قبل از جام جهانی کمتر کسی فرانسه را جزو مدعیان پر و پا قرص جام جهانی می‌دانست و به خصوص زمانی که خبر مصدومیت فرانک ریبری ستاره این تیم هم منتشر شد امیدها برای درخشش و صعود فرانسه به دور بعدی جام کم‌فروغ بود. هواداران آنها وقتی خاطرات جام جهانی 2010 را مرور می‌کنند کابوس آن جام را می‌دیدند اما خروس‌ها با شروع جام جهانی بازی‌های قابل قبولی از خود نشان دادند و مقابل تیم سوئیس یکی از نتایج پرگل جام بیستم را رقم زدند. آنها با 7 امتیاز صدر نشین گروه خود شدند و بالاتر از سوئیس، اکوادور و هندوراس قرار گرفتند. فرانسه در این بازی هم دلخوش به حرکات کریم بنزما مهاجم دونده و گلزن خود است. نیجریه در گروه F با تیم‌های آرژانتین، ایران و بوسنی همگروه بود که توانست به عنوان تیم دوم بعد از آرژانتین به دور بعد این مسابقات صعود کند. همه ایرانی‌ها دوست داشتند به جای نیجریه؛ امشب تیم کشورمان را مقابل تیم فرانسه ببینند اما شرایط به‌گونه‌ای رقم خورد که تیم نیجریه موفق شد خود را به عنوان حریف فرانسه معرفی کند. البته ایرانی‌ها امشب یک نماینده در این بازی دارند و علیرضا فغانی داور بین‌المللی کشورمان داور چهارم این بازی است. نیجریه با قدرت دوندگی خود در این بازی، شب سختی را برای فرانسه رقم خواهد زد. نیجریه امیدوار است با اتکا به بازی قدرتی و فیزیکی بازیکنانش امشب در مقابل تیم فرانسه مدعی سربلند از میدان بیرون آید تا خود را در جمع هشت تیم پایانی جام جهانی ببیند.



تیم ملی آلمان در بازی‌های گروهی چهره یک مدعی را داشت و بازی‌های خوبی را از خود به نمایش گذاشت. آنها تیم ملی پرتغال را با نتیجه قاطع 4 بر صفر شکست دادند تا برای حریفانشان خط و نشان بکشند. در بازی‌های بعد نیز با غنا مساوی کردند و مقابل آمریکا پیروز شدند تا با 7 امتیاز بالاتر از تیم آمریکا به عنوان تیم اول به مرحله حذفی صعود کنند. آلمان امشب مقابل تیمی قرار می‌گیرد که نماینده آفریقا است و در دور گروهی این مسابقات بازی‌های خوبی را از خود نشان داد. الجزایر تیم سختکوشی است که با دوندگی زیاد شب سختی را برای آلمان‌ها رقم خواهد زد. آلمان و الجزایر پس از جام جهانی 1982 با هم بازی نکردند. در آن دوره گفته می‌شد تیم‌های آلمان و اتریش با هم تبانی کردند تا تیم الجزایر نتواند به دور بعدی صعود کند. موضوعی که البته هیچ‌وقت ثابت نشد، به همین دلیل الجزایری‌ها امشب با تفکر انتقام به این بازی نگاه می‌کنند.

الجزایر موفق شد با تساوی یک بر یک برابر روسیه صعودی دراماتیک به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی داشته باشد. آنها که در بازی‌های گروهی در گروه H این رقابت‌ها قرار داشتند، موفق شدند بعد از تیم مدعی بلژیک با ۴ امتیاز جواز صعود به دور حذفی این مسابقات را کسب کنند. الجزایر در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی باید برابر آلمان به میدان برود. آخرین دیدار دو تیم در این رقابت‌ها به سال ۱۹۸۲ برمی‌گردد، جایی که الجزایر در جام جهانی اسپانیا موفق شد آلمان را شکست دهد. قطعا الجزایر بازی سختی مقابل آلمان خواهد داشت چرا که حریف آنها یکی از مدعیان این دوره جام جهانی است و از رقابت برای صعود پا پس نمی‌کشد.