کفاشیان: بازار گرمی است

رئیس فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی از نهایی شدن قرارداد این فدراسیون با سرمربی پرتغالی تیم‌ملی فوتبال ایران خبر داد. آفریقای جنوبی دو ماه پس از قطع همکاری با «گوردون ایگسوند» همچنان بدون مربی است اما رئیس فدراسیون فوتبال این کشور از نهایی شدن قرارداد با کارلوس کی‌روش در آینده بسیار نزدیک خبر داده است. دانی جوردن در گفت‌وگو با یک رسانه آفریقایی عنوان کرده که در حال نهایی کردن قرارداد کی روش با تیم‌ملی فوتبال این کشور است. جوردن روز گذشته در گفت‌وگو با Eyewitness News Saturday اظهار کرده که سرمربی جدید تا ماه آینده معرفی خواهد شد. از سوی دیگردبیرکل فدراسیون فوتبال می‌گوید خبر توافق کی‌روش با فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی مورد تایید نیست. به گزارش «ایسنا»، مهدی محمدنبی درباره خبر توافق کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی اظهار کرد: ما پیشنهادمان را به کارلوس کی‌روش داده‌ایم. من سایت فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی را چک کردم و خبری مبنی بر اینکه کی‌روش با آنها توافق کرده است، مشاهده نکردم. این خبر را رسانه‌های برزیلی و آفریقایی منتشر کردند و رسانه‌های ایران هم به نقل از آنها این خبر را کار کردند.

وی افزود: ما در چارچوب ضوابط فدراسیون فوتبال پیشنهاد تمدید قرارداد را به کی‌روش ارائه ‌کرده‌ایم و ایشان هم با ارسال یک ایمیل به آقای کفاشیان، نظر مثبت‌شان را به ما گفته و اعلام کرده‌ که پس از بازگشت به تهران درباره جزئیات قرارداد مذاکره خواهد کرد. کی‌روش یک فرد اخلاق‌گرا و حرفه‌ای است و مطمئنا اگر مذاکره‌ای با گزینه‌های دیگری داشت به ما می‌گفت.

در کل باید بگویم تا این لحظه‌ هیچ تاییدیه‌ای مبنی بر توافق کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی به دست ما نرسیده است. نبی تصریح کرد: فدراسیون فوتبال ایران کار خود را انجام داده و دیگر باید منتظر پاسخ کی‌روش بماند. کی‌روش می‌تواند با توجه به اتمام قراردادش با فدراسیون فوتبال ایران با سایر گزینه‌ها مذاکره کند و ما هم نمی‌توانیم او را از این امر محروم کنیم.

واکنش کفاشیان

خبر مذاکره کی‌روش با آفریقای جنوبی با واکنش رئیس فدراسیون فوتبال ایران مواجه شد. کفاشیان در گفت‌و‌گویی کوتاه با «دنیای اقتصاد» گفت:« از نظر من این خبر بازار گرمی است. کی‌روش درحال مذاکره جدی با ما است و البته این حق را هم دارد که با هرجا که خواست مذاکره کند اما این اخبار تاثیری در روند مذاکرات ما ندارد.»