کی‌روش را کدام تیم  صاحب سبک می خواهد؟

امیر عابدینی انتقادهای صریحی درخصوص عملکرد رحیمی مدیرعامل پرسپولیس انجام داد و اکنون همان انتقادها سبب شده تا کمیته فنی پرسپولیس بار دیگر جان تازه‌ای بگیرد. اولین بازتاب این انتقادها هم تعیین بودجه برای تیم‌های پایه و همچنین برنامه‌نویسی برای فصل آینده پرسپولیس از هم اکنون است. امیر عابدینی درخصوص آخرین وضعیت کمیته فنی پرسپولیس و همچنین رفتارهای فدراسیون فوتبال در قبال کی‌روش صحبت کرد. انتقادهای شما از رحیمی جواب داد.

رحیمی یک مزیت بزرگ نسبت به سایرین دارد و آن، این است که جواب انتقادها را با انتقاد نمی‌دهد. در این جلسه متوجه شدم که رحیمی با دقت به انتقادها توجه کرده و منظور مرا درک کرده است. او متوجه شد که بحث من عملکرد شخص مدیرعامل نیست بلکه روش مدیریتی در اداره باشگاه است.

درخصوص نظارت کمیته فنی بر تیم بزرگسالان بحثی انجام شد؟

در این جلسه قرار شد شخص مدیرعامل و علی دایی مشکلات را با یکدیگر حل‌وفصل کنند و هر دو هفته یک بار گزارشی را به کمیته فنی ارائه دهند و اگر نیاز شد کمیته فنی به آنها مشورت دهد. همچنین مصوب شد از الان برنامه سال آینده پرسپولیس نوشته شود و حتی بازیکنان مورد نیاز و مسائلی که برای فصل آینده نیاز دارند مورد ارزیابی و برنامه‌ریزی قرار گیرد تا فصل آینده به چه کنم چه کنم، نیفتیم.

فکر می‌کنید فدراسیون فوتبال راه درستی را در بحث تمدید قرارداد کی‌روش در پیش گرفته؟

من در رابطه با رفتار کفاشیان در قبال کی‌روش منتقد بودم و حالا هم بحث من این است که کی‌روش اگر از فوتبال ما برود از آلمان، پرتغال یا ایتالیا پیشنهاد دارد یا حتی اینکه گفته می‌شود از آفریقا خواهان دارد، آیا از تیم‌های صاحب سبک این قاره مانند الجزایر، مصر و نیجریه پیشنهاد دارد یا تیمی مانند سنگال او را می‌خواهد. پس مشخص است که کسی او را نمی‌خواهد پس چرا وقتی خواهانی ندارد ما باید به طبلش بکوبیم. نمی‌دانم چرا در مملکت ما مرغ همسایه غازِ است.

به نظر می‌رسد انتقادهای شما از باندبازی در فوتبال ایران که فصل گذشته آغاز کردید هم اکنون هم ادامه دارد. اما اتفاقی برای دانه درشت‌ها نمی‌افتد.

برای شما یک مثالی می‌زنم تا بهتر متوجه شوید. ما باید ابتدا دانه‌های چرکین روی صورت را که دیده می‌شود برداریم و بعد از آن سراغ زخم‌های عمیق‌تر و اصلی‌تر برویم. فصل گذشته حکایت همان برداشتن دانه‌های چرکین از روی صورت بود و حالا نوبت زخم‌های اصلی است که برداشته شود. من کمیسیون اصل ۹۰ را قبول دارم و می‌دانم آدم‌های سالم و بدون غرضی هستند.