حدادی: تا آخر با قدرت جنگیدیم

تیم ملی بسکتبال کشورمان مانند والیبال، ثبات و روند روبه‌رشد خود را حفظ کرده و نتایج درخشانی کسب می‌کند. تیم ملی بسکتبال ایران با پیروزی برابر چین تایپه در فینال کاپ‌آسیا، برای دومین بار به مقام قهرمانی این مسابقات رسید. تیم کشورمان با این پیروزی جواز حضور مستقیم در رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۵ را بدست آورد. با بازی‌های خوب توانستیم عنوان قهرمانی را از آن خود کنیم، نظرتان در خصوص رقابت‌ها چیست؟

برای این رقابت‌ها تمرینات کمی را پشت سر گذاشتیم، اولش ناهماهنگ بودیم و این طبیعی بود چون ما از دوران بدنسازی به این رقابت‌ها آمده بودیم، خستگی در چهره بازیکنان وجود داشت، اما تا آخر با قدرت جنگیدیم. تیم‌های خوبی در مسابقات حضور داشتند به خصوص فیلیپین و تایوان. در دو بازی آخر کار سختی را پیش رو داشتیم، من به شخصه تایوان را یکی از قدرت‌های برتر آسیا می‌دانم.

مصدومیت‌ها در این مسابقات همواره در کنار تیم ملی بود و کارها را سخت کرده بود.

متاسفانه پیش از مسابقات آرن داودی را از دست دادیم و در جریان مسابقات هم سامان ویسی و بهنام یخچالی دچار مصدومیت شدند. سامان یکی از بازیکنان خوب ما بود اما متاسفانه بدشانسی باز هم گریبان او را گرفت و باید چند ماه خانه نشین شود. پس از اتفاقی که برای سامان افتاد به بچه‌ها گفتم باید قهرمان شویم و حالا این قهرمانی را به او تقدیم می‌کنیم.

به نظر سجاد مشایخی، گارد راس تیم ملی هماهنگی خوبی را با شما پیدا کرده بود.

پس از مصدومیت سامان ویسی نیاز زیادی به مشایخی داشتیم و این بازیکن هم به خوبی وظایفش را انجام داد. سجاد در سه مسابقه آخر تنها بود و به همین دلیل در هر بازی با او حرف می‌زدم که کمتر خطا کند. سه، چهار بازی بسیار مهم را انجام داد که راضی کننده بود. در کنار او هم آرمان زنگنه، بهنام یخچالی و ارسلان کاظمی خیلی به موفقیت تیم کمک کردند.

خودت هم در یکی دو بازی دچار مصدومیت شدی اما با همان روند ادامه دادی، مشکل نبود؟

واقعا بدن درد شدیدی دارم و آن هم به این علت است که پیش از مسابقات تنها چهار جلسه با تیم تمرین کردم. همین حالا نیز مچ پایم دچار تورم شده است، در بازی فینال به دلیل خستگی زیاد نمی‌دانستم که در کجا هستم، اما با درد ادامه دادم چون قهرمانی تیم ملی برایم مهم بود.

مانند همیشه در مسابقات آسیایی عنوان ارزشمندترین بازیکن را دریافت کردید.

اینها مهم نیست، من همیشه گفتم قهرمانی تیم ملی و سربلندی آن بر همه چیز ارجح است. حامد حدادی‌ها مهم نیستند.

سجادی معاون وزیر ورزش هم گفته است ما مسوول بی‌توجهی به بسکتبال نیستیم، اینها ناراحت‌تان نمی‌کند؟

هر مسوولی آمده این حرف‌ها را زده است، می‌گفتند که حمایت می‌کنیم اما ۱۰، ۱۲ سال است که هیچ اتفاقی نیفتاده است. ما هم آنقدر گفته‌ایم که دیگر خسته شده‌ایم.