جنجال یک بنر!

دنیای اقتصاد: به نظر می‌رسد قرار نیست مشکلات جواد نکونام با امیر قلعه‌نویی به این راحتی‌ها به پایان برسد. کاپیتان تیم ملی کشورمان که پیش‌تر طی دو نوبت در گفت‌وگو با یک روزنامه ورزشی علیه قلعه‌نویی حرف زده بود، حالا هت‌تریکش را کامل کرده و برای سومین بار به سمت امیر یورش برده است. نکونام این بار از سخنان قلعه‌نویی بعد از بازی با سپاهان در مورد منش پهلوانی انتقاد کرده و گفته او بهتر است مبارزه با فساد را از خودش شروع کند: «شما که سردسته مبارزه با فساد شده‌‌اید، اگر یک درصد فقط یک درصد دنبال این حرف‌ها بودید منشوری اول کشور را کنارتان نمی‌گذاشتید. حتما هم خبر ندارید بازیکنی که اخیرا به یکی از تیم‌ها منتقل شده، چند سال پیش ایشان را با سند خانه‌‌اش از زندان آزاد کرد، درست است؟!»

ماجرای «بنر» چیست؟

پیش از این برخی‌ها تلویحا قلعه‌نویی را متهم کرده بودند به اینکه وقتی روی نیمکت استقلال قرار ندارد، دلش با این تیم نیست و از کامیابی آبی‌پوشان استقبال نمی‌کند. حالا اما جواد نکونام یک گام فراتر گذاشته و در این مورد به امیر طعنه می‌زند: «پهلوان شما هستید که طرفداران به صورت خودجوش بنر روزشمار بازگشت‌‌تان به استقلال را به ‌دست می‌گیرند و به ورزشگاه می‌روند. مگر گواردیولا از بارسا با آن همه جام رفت، برای بازگشتش خودجوش در بازی بارسا روزشمار گذاشتند؟!» دو بار تکیه نکونام روی اصطلاح «خودجوش» نشان می‌دهد که او احتمالا خواسته به سرمربی استقلال کنایه بزند و در واقع خود قلعه‌نویی را پشت‌پرده این حرکت می‌دانسته است، اما شاید برای برخی از مخاطبان فوتبال این سوال پیش بیاید که ماجرای بنر چیست؟ به گزارش «دنیای اقتصاد»، موضوع به سه فصل پیش برمی‌گردد؛ جایی که قلعه‌نویی سرمربی تراکتورسازی بود و اواخر لیگ یازدهم با این تیم برای بازی با راه‌آهن راهی تهران شد. در حاشیه این مسابقه عده‌ای از هواداران امیر بنری با خودشان به ورزشگاه تختی تهران بردند که روی آن نوشته شده بود: «۲۲ روز مانده به بازگشت ژنرال به استقلال!» این اتفاق خیلی زود با انتقادهای شدیدی همراه شد، به ویژه از این جهت که درست در همان روزها استقلال با پرویز مظلومی مدعی جدی کسب عنوان قهرمانی به شمار می‌رفت و چنین رفتارهایی می‌توانست فشار را روی کادر فنی این تیم افزایش دهد. پرویز مظلومی حتی قبل از این اتفاق هم نسبت به قلعه‌نویی سوءظن داشت و مثلا به ماجرای ناهارخوران مشترک او و فتح‌الله‌زاده واکنش نشان داده بود، اما این داستان بنر باعث شد تنش‌ها به اوج برسد و حالا حتی نکونام هم در انتقاد تندش از امیر، به آن استناد کند.

آشتی دیگری در راه است؟

فعلا که رابطه نکونام و قلعه‌نویی کاملا متشنج است و قرار شده با شکایت سرمربی استقلال، تکلیف این پرونده در دادگاه انقلاب روشن شود، اما ممکن است پایان این سناریو هم مثل خیلی دیگر از دعواهای فوتبالی به یک آشتی‌کنان صوری ختم شود؛ دو طرف روی هم را ببوسند و مدعی شوند همه چیز «سوءتفاهم» بوده است!