دنیای اقتصاد: درحالی‌که در اردوگاه قرمزهای پایتخت شرایط بسیار بحرانی است و حتی برای جانشینی دایی گزینه مطرح می‌شود، اما آسمان آبی‌ها، صاف و آفتابی است. استقلال بعد از شکست مقابل سپاهان با کسب ۲ پیروزی پیاپی حالا صدرنشین ۱۲ امتیازی لیگ برتر است. آبی‌پوشان در بازی هفته پنجم مقابل پیکان با ارائه فوتبالی برتر ۳ گل وارد دروازه مهدی رحمتی کردند تا قدرت خود را به رخ تیم مقابل بکشند. بازی خانگی با گسترش فولاد را نمی‌توان موقعیت ساده‌ای برای امیر قلعه‌نویی و تیمش دانست، اما اگر قرار باشد بار دیگر شاهد فوتبالی مثل بازی با پیکان از این تیم باشیم در آن صورت شاگردان مهدی تارتار را باید از پیش باخته دانست. گسترش فولاد در بازی قبل به یک تساوی خارج از خانه مقابل نفت مسجد سلیمان دست یافت که نتیجه قابل دفاعی برای این تیم محسوب می‌شود. سختی کار تیم تحت اختیار تارتار اینکه در زمان نامناسبی به استقلال خورده است. آبی‌پوشان از لحاظ روحی در سطح بالایی قرار دارند و انگیزه حفظ صدرنشینی، تلاش شان را بیشتر خواهد کرد، ضمن اینکه از نظر بدنی و تاکتیکی هم بالانس شده‌تر از هفته‌های گذشته به نظر می‌رسند.

پیروزی نتیجه‌ای است که همچنان استقلال را صدرنشین لیگ برتر نگه می‌دارد، اما تساوی یا باخت استقلال در این مسابقه مهم که آرزوی دیگر مدعیان لیگ برتر است، ممکن است باعث از دست رفتن صدرنشینی این تیم شود. اتفاقی که هواداران و قلعه‌نویی حداقل در بازی خانگی نمی‌پسندند.

البته گسترش فولاد تبریز با داشتن سرمربی پرسپولیسی و دستیار استقلالی‌اش خیلی دوست دارد در ورزشگاه آزادی به دومین پیروزی خود در لیگ برتر دست یابد و با تکیه بر سه امتیاز این بازی، جایگاه بهتری را در جدول رده‌بندی لیگ برتر به دست آورد.مهدی تارتار بازیکن و مربی پیشین پرسپولیس دوست دارد در این مسابقه از استقلال یک تیم ناکام بسازد، آن هم در این دیدار که علاوه بر گسترش برای پنج تیم دیگر مدعی هم مهم است.

سپاهان اصفهان - ذوب‌آهن اصفهان

بعد از دربی اهواز، دومین رویارویی حساس و مهم تیم‌های یک استان در لیگ چهاردهم، رقابت دو تیم اصفهانی است، هرچند در این مدت شاهد رویارویی تیم‌های تهرانی با همدیگر بودیم، اما این دربی‌های پایتخت، اهمیت نبرد تیم‌های اهوازی و اصفهانی را نداشته است.

اما اهمیت دیگر این بازی به خاطر رویارویی مجدد زلاتکو کرانچار و یحیی گل‌محمدی است. مطمئنا گل‌محمدی هنوز هم شکست مقابل تیم کرانچار در فینال جام حذفی را فراموش نکرده است، مسابقه‎ای که این مربی را از اوج به زیر کشید و باعث شد شانس تداوم حضور روی نیمکت پرسپولیس را به عنوان سرمربی از دست بدهد، به همین دلیل انگیزه این مربی جوان برای مغلوب کردن کرانچار و تیمش بسیار بالا است، هرچند ناکامی در این بازی گل‌محمدی را دوباره در خطر برکناری قرار می‌دهد.

برنامه هفته ششم لیگ برتر:

جمعه - ۰۷/۰۶/۹۳

نفت تهرانپیکان تهران، ساعت ۱۸

تراکتورسازی تبریز نفت مسجد سلیمان، ساعت ۱۸

ذوب‌آهن اصفهان سپاهان اصفهان، ساعت ۱۹

استقلال تهرانگسترش فولاد تبریز، ساعت ۱۹

فولاد خوزستان سایپا البرز، ساعت ۱۹:۱۰

شنبه - ۰۸/۰۶/۹۳

پدیده مشهد راه‌آهن تهران، ساعت ۱۷:۱۵

ملوان بندرانزلی صنعتی خوزستان، ساعت ۱۸

صبای قمپرسپولیس، ساعت ۱۹