آژیر قرمز در اردوگاه آبی

گروه ورزش: ابتدای فصل و زمانی که پرسپولیس در کانون حاشیه و اتفاقات تلخ برای هوادارانش بود کسی فکرش را هم نمی‌کرد که خیلی زود بحران بار و بنه خود را از اردوگاه قرمز جمع کرده و از باشگاه آبی‌ها سر در آورد. خصوصا که استقلال تخت گاز آغاز کرده بود و حریفان را یکی بعد از دیگری از دم تیغ می‌گذراند. آنها در حالی پرسپولیس را پشت سر گذاشته بودند که آرامش مدیریتی هم این تیم را از هرگونه چالش و جنجال به دور نگه می‌داشت. آنها با دو برد شروع کردند، بعد در بازی سوم به سپاهان باختند اما این شوک موتور تیم را روشن کرد و در چهار بازی پیاپی تمام رقبا را به زانو در آوردند. در حالی که امیر قلعه نویی و تیمش می‌رفتند تا خود را از سایر رقبا در کورس بالای جدول جدا کنند ناگهان پای قلعه نویی پیچید و بازی بزرگ را به رقیب جدیدش برای نیمکت آبی‌ها یعنی علیرضا منصوریان باخت. این تازه شروع بد بیاری‌های او بود. دوباخت بعدی باعث شدامیر قلعه نویی هم اولین هت تریک در باخت در مسابقات لیگ را با استقلال تجربه کند اتفاقی که بلافاصله او را در موضع ضعف قرار داد. حتی در کنفرانس بعد از بازی با ذوب آهن کار به جایی رسید که خبرنگاران به خود جرات دادند و از استعفای او پرسیدند. سوالی که کمتر پیش آمده ژنرال آبی‌ها با آن روبه‌رو شود. متوجه باشید که تیم او به‌‌رغم این باخت‌ها هنوز دوم جدول است. نکته اینجا است در تیمی مثل استقلال مناسبات فقط بر اساس جایگاه در جدول تعریف نمی‌شوند.

سه باخت بعد از ۴سال و ۹ماه

«هر مربی که می‌آید اولین چیزی که می‌داند درب خروجی است. نمی‌دانم از کدام نتایج صحبت می‌کنید اما این تیم در جایگاه دوم جدول قرار دارد. ما نباید در سه دیدار اخیر شکست می‌خوردیم و وجدانا باید در هر سه بازی به پیروزی می‌رسیدیم. این مسائل در فوتبال وجود دارد و اگر ۱۰ بازی را ضرب در ۲ کنید، می‌بینید که ۲ امتیاز کمتر کسب کرده‌ایم. مطمئن باشید که ما آینده خوبی داریم و این تیم خیلی راحت قهرمان می‌شود، ضمن اینکه قرار نیست در همه بازی‌ها بدشانسی بیاوریم. »‌‌ امیر قلعه نویی با این اظهار نظر اطمینان می‌دهد که از جایگاه خودش و کیفیت تیمش مطمئن است. در سال‌های قبل هم پیش آمده بود که او بعد از یک باخت در ابتدای فصل از قهرمانی در انتهای آن بگوید ادعایی که بعضا به آن جامه عمل هم پوشانده است. او حالا اما سخت‌‌ترین روزهایش را در استقلال پشت سر می‌گذارد. این تیم ۴سال و ۹ ماه و ۲۲ روز پیش سه باخت پشت سر هم را تجربه کرد. لیگ نهم حرفه‌ای با صمد مرفاوی بود که این تیم مقابل راه آهن، پیکان و سپاهان مغلوب شد.

دو بازیکن متهم شدند

این شکست اما سرو صدای مدیریت باشگاه را هم در آورده است آنها که تا همین هفته قبل تمام قد از تیم و سرمربی حمایت می‌کردند حالا از جریمه بازیکنان و کادر فنی می‌گویند. افجه‌ای سخنگوی باشگاه می‌گوید: «برای ۲ شکست قبلی جریمه‌ای در نظر نگرفته بودیم چون تیم خیلی خوب بازی می‌کرد اما این دیدار فرق داشت و انتظار نتیجه بهتری از استقلال داشتیم. هر چند زمین بازی کیفیت نداشت و بازیکنان نمی‌توانستند به همدیگر خوب پاس بدهند اما شکست‌های پیاپی برای تیم خوب نیست. قطعا در جلسه روز یکشنبه هیات مدیره استقلال درباره این موضوع تصمیم‌گیری خواهیم کرد. » او حتی کد دو بازیکن کم کار را هم می‌دهد که می‌تواند فضای اتهام‌زنی در باشگاه را به وجود آورده و دامن بزند. افجه‌ای به خبرگزاری تسنیم گفته: «۲ بازیکن استقلال در بازی با ذوب‌آهن در حد انتظار نبودند. با این حال در مجموع از عملکرد تیم و کادر فنی ناراضی نیستیم و امیدوارم تیم در دیدارهای آینده نتایج بهتری کسب کند.»

افشارزاده: قلعه‌نویی برکنار نمی‌شود

اما مدیرعامل باشگاه استقلال نمی‌پذیرد که تیمش خوب بازی کرده و باخته است: «اگر خوب بازی کرده بودند که پیروز می‌شدند. تیمی خوب بازی می‌کند که به پیروزی برسد. درست است در فوتبال برد و باخت وجود دارد اما بازیکنان استقلال خواسته‌های ما را اجرا نکردند. در این برهه زمانی نمی‌توان کاری انجام داد و باید با قلعه‌نویی صحبت کنم که چه کاری برای پشت سر گذشتن این دوران باید انجام دهیم.» وی شایعه برکناری امیر قلعه‌نویی را رد کرد و به خبرگزاری تسنیم گفت: «به هیچ عنوان چنین چیزی صحت ندارد. قلعه‌نویی مربی بزرگی است و هیات مدیره از وی حمایت می‌کند. مشکلی خاصی وجود ندارد و او با قدرت به کارش ادامه می‌دهد.»