یزدانی چراغ اول را برای کشتی روشن کرد

گروه ورزش: مسابقات روز نهم بازی‌های آسیایی اینچئون، با کسب یک مدال طلای مقتدرانه برای کشتی آزاد کشورمان همراه بود. بعد از ناکامی عجیب دو آزادکار کشورمان در روز شنبه، ظهر یکشنبه به وقت تهران رضا یزدانی با برتری خیره‌کننده در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا دست پیدا کرد. در دیدار نهایی یزدانی برابر ماگومد موسایف از قرقیزستان به روی تشک رفت و موفق شد حریفش را با نتیجه ۱۴ بر ۴ از پیش رو بردارد و نخستین طلای کشتی آزاد ایران در این رقابت‌ها و سومین مدال طلای خود در بازی‌های آسیایی را به‌دست بیاورد. دارنده دو مدال طلای قهرمانی جهان، در وقت اول به پاهای حریفش رسید و او را خاک کرد تا ۲ بر صفر پیش بیفتد، اما در ادامه حریف قرقیز دو خم او را گرفت و به پل برد تا چهار امتیاز بگیرد. یزدانی که کشتی را از دست رفته می‌دید با فن فت‌پا چهار امتیاز گرفت و باز دو امتیاز پیش افتاد و یک بار دیگر نیز حریفش را خاک کرد تا نتیجه ۸ بر ۴ شود. یزدانی که از فنی که خورده بود ناراحت به نظر می‌رسید، دست بردار نبود و امتیاز نهم و یازدهم را هم با دو بار بیرون انداختن و خاک کردن حریف گرفت و وقت اول تمام شد. در وقت دوم هم یزدانی به راحتی ۳ امتیاز دیگر گرفت و با رسیدن به امتیاز ۱۴ کشتی را تمام کرد تا سومین طلای خود را در بازی‌های آسیایی به دست بیاورد. یزدانی در این رقابت‌ها در دور اول با قرعه استراحت روبه‌رو شد و در دور دوم کشتی‌گیر مغول را ۶ بر صفر شکست داد. وی در مرحله نیمه‌نهایی نیز کشتی‌گیری از کشور میزبان را با حساب ۶ بر یک از پیش‌رو برداشت و راهی فینال شد.

یک نقره استقامتی!

دیروز اما اعضای کاروان ورزش ایران یک مدال نقره هم به دست آوردند. در رقابت‌های دوچرخه‌سواری در بخش استقامت جاده، آروین گودرزی با ثبت زمان ۴ ساعت و ۷ دقیقه‌ و ۵۲ ثانیه به مقام نایب‌قهرمانی بازی‌های آسیایی رسید. جالب اینجا است که رکابزن کره هم دقیقا با ثبت همین زمان به مقام قهرمانی رسید. از آنجا که دوچرخه‌سوار کره‌ای ۲۰۰متر آخر مسابقه را از گودرزی پیش بود بنابراین مدال طلا به او رسید و نماینده کشورمان نایب قهرمان شد. گودرزی بعد از کسب این موفقیت گفت: «مسابقه بسیار سخت و پرفشاری بود، اما دعای مردم بود که به من دلگرمی داد. در دور پایانی فشار رقابت زیاد شده بود و دوچرخه‌سوار کره‌ای هم خوب کار می‌کرد. من در چند متر پایانی کم آوردم.»

بسکتبال به نیمه‌نهایی رسید

دیروز آسمان‌خراش‌های ایرانی هم خوش درخشیدند. تیم ملی بسکتبال کشورمان در آخرین مسابقه‌اش در مرحله یک چهارم‌ نهایی بازی‌های آسیایی به مصاف چین رفت و ۷۵ بر ۶۷ به برتری رسید. تیم ملی کشورمان با این برد به‌عنوان سرگروه راهی نیمه نهایی شد.

پیروزی کبدی و والیبال

دیروز تیم ملی کبدی کشورمان در نخستین دیدارش مقابل مالزی به میدان رفت. ملی‌پوشان ایران در این دیدار با نتیجه ۵۶ بر۲۲ پیروز شدند. همچنین روز گذشته والیبالیست‌های کشورمان هم چهارمین پیروزی‌شان را برابر قطر به دست آوردند. شاگردان کواچ در سه ست با نتایج ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۱۸ به پیروزی رسیدند. والیبالیست‌های ایرانی امروز در مقابل کره‌جنوبی، میزبان بازی‌ها قرار خواهند گرفت.