رکورد طلاهای ایران در بازی‌های آسیایی شکست

گروه ورزش: روز جمعه برای کاروان ورزش ایران در بازی‌های آسیایی روز ورزش‌های گروهی بود. در حالی‌که قزاقستان یک لشگر فینالیست در بوکس داشت ما هم دل در گرو رشته‌های رزمی و البته تیمی‌ داشتیم. اما روز برای ما خوب شروع نشد. تیم‌های ملی زنان و مردان کبدی ایران هردو به فینال راه یافته بودند و بسیار پر امید. اما هر دو تیم به هندی‌ها باختند. ابتدا تیم بانوان ۳۱ بر ۲۱ به آنها باختند و بعد از آن تیم مردان در دیداری عجیب و نزدیک و در حالی‌که تیم ایران حتی از آنها هم جلو افتاد در نهایت بازی را با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ باخت و دومین نقره روز را برای ایران گرفت. بوکس قزاق‌ها را بیمه کرد

بعد از کبدی نوبت به بوکسور‌های ایران رسید. آنها دو فینال حساس را مقابل قزاق‌ها که ما با آنها رقابت پایاپایی در جدول کلی مدال‌ها هم داریم برگزار کردند که بازهم سهم ما باخت بود و بسنده کردن به نقره. ابتدا احسان روزبهانی در منهای ۸۱ کیلو گرم برنز گرفت. بعد از او علی مظاهری نماینده وزن ۹۱- کیلوگرم و کاپیتان تیم ملی بوکس با شکست حریفان خود به فینال بازی‌ها راه یافت وآنجا به مصاف نماینده قزاقستان رفت و با شکست مقابل حریف خود مدال نقره را از آن خود کرد. بعد از مظاهری، جاسم دلاوری نماینده وزن ۹۱+ کیلوگرم تیم ملی بوکس در فینال به مصاف نماینده قزاقستان رفت و با شکست مقابل حریف خود مدال نقره بازی‌های آسیایی را کسب کرد. با این دو باخت همان قبل از ظهر فاصله مدالی ما با قزاقستان به ۸ رسید تا کاروان ایران به این اطمینان برسد که نمی‌تواند مقام چهارمی کلی خود در مسابقات چهار سال پیش را تکرارکند و باید به پله پنجم بسنده کند.

یک طلا روی تاتامی

چهارمین و آخرین روز از مسابقات تکواندو در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از صبح دیروز(جمعه) در استادیوم «کانگوا دالمنز» اینچئون کره جنوبی آغاز شد. فاطمه روحانی تکواندوکارِ وزن ۷۳- کیلوگرم ایران برای کسب نشان زرین طلا در فینال «سومی سورن» از کامبوج مبارزه کرد و با شکست ۷-۳ مقابل حریف خود به مدال نقره بسنده کرد، اما کاراته یک طلایی داشت. امیر مهدی‌زاده نماینده وزن ۶۰- کیلوگرم تیم ملی کاراته در فینال بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون با شکست نماینده اردن به مدال طلا دست یافت.بعد از این طلا نماینده وزن ۷۳+ کیلوگرم تیم ملی تکواندو بانوان در فینال بازی‌های آسیایی اینچئون با شکست برابر نماینده چین به نقره بسنده کرد.اکرم خدابنده لو در پایان مبارزه خود با حریف چینی اشک ریخت و معتقد بود که داوران در صحنه‌هایی اشتباه کردند و امتیازهای نادرستی به مبارز چینی دادند.

فرزان آشورزاده دیگرنماینده ایران در وزن ۵۸- کیلوگرم تیم ملی تکواندو در فینال به مصاف نماینده قزاقستان رفت و با نتیجه ۷ بر ۴ به پیروزی رسید.وی برای رسیدن به فینال مسابقات نمایندگان اردن، تایلند، چین و چین تایپه را شکست داده بود.

طلای بسکتبال هم پرید

اما در دیگر بازی‌های تیمی ما تیم ملی بسکتبال به مدال نقره بازی‌های آسیایی اینچئون رسید.تیم ملی بسکتبال با شکست نزدیک ۷۹ بر ۷۷ مغلوب میزبان شد. تیم ایران اولین مدال خود را در بازی‌های آسیایی در نخستین دوره برگزاری بازی‌ها به دست آورد. ایران در بازی‌های سال ۱۹۵۱ دهلی‌نو به مدال برنز رسید و تا بازی‌های ۲۰۰۶ دوحه و ۲۰۱۰ گوانگژو که دو مقام سوم متوالی نصیب بسکتبال ایران شد، افتخاری در بازی‌های آسیایی کسب نکرد. تیم ملی بسکتبال ایران در سال ۲۰۰۶ با شکست اردن و در سال ۲۰۱۰ با پیروزی ۷۴ بر ۶۶ مقابل ژاپن به مدال برنز رسید.

بیست و یکمین طلا بر گردن والیبالیست‌ها

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی ۳بر یک مقابل ژاپن برای اولین بار به مدال طلای بازی‌های آسیایی رسید و با کسب این طلا کاروان ورزشی ایران موفق شد بیست و یکمین طلای این بازی‌ها را کسب کند تا رکورد تعدا د مدال‌های ایران در این بازی‌ها پس از انقلاب اسلامی شکسته شود.