حمید درخشان درخصوص شرایط پرسپولیس پیش از دربی ۷۹، حاشیه‌های تیمش و... مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس انجام داد که در زیر می‌خوانید: از شرایط حاکم بر پرسپولیس و حاشیه‌‌های زیادی که اطراف تیم وجود دارد خسته نشده‌اید؟

پرسپولیس همیشه حاشیه داشته و این‌بار هم نه اولین بار آن است و نه آخرین بار آن؛ چرا که پرسپولیس تیم بزرگی است و تیم بزرگ همیشه حاشیه زیاد داشته است این مساله نه تنها برای من بلکه برای همه مربیان این تیم وجود داشته است.

آیا در پایان ۹۰ دقیقه این بازی رکورد نباختن قلعه‌نویی یا درخشان در کسوت مربیگری در دربی شکسته می‌شود یا نه؟

اصلا بحث شکستن طلسم نیست، بحث ما فقط اجرای فرامین تاکتیکی در بازی است و اینکه بازیکنان از نظر تاکتیکی و روحی روانی آماده این بازی باشند به نظر من هر تیمی که بتواند این دو فاکتور را به خوبی انجام دهد می‌تواند برنده دربی باشد.

در دربی‌هایی که قلعه‌نویی سرمربی استقلال بوده به خصوص در چند سال اخیر به نظر می‌آید او تیمش را دفاعی به زمین می‌فرستد تا رکورد نباختنش در دربی حفظ شود شما برای این مساله چه فکری اندیشیده‌اید؟

این مسائل را به زودی نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم و در روزهای آخر تمرین روی آن کار خواهیم کرد، چرا که از حالا نمی‌توانم درباره برنامه ریزی نوع بازی تیمم در دربی صحبت کنم اما مطمئنا به دنبال برد دربی هستیم.

شفاف بگویید آیا حاضرید دربی را ببرید اما قهرمان نشوید؟!

این گفته من نیست، بلکه همه علاقه‌مندان پرسپولیس علاقه دارند که تیم در دربی نتیجه بگیرد حتی اگر قهرمان نشویم چون این بازی خیلی مهم است و به همین خاطر دربی و برد آن برای هواداران ما اهمیت بالایی دارد نظر من هم همین است، اما نمی‌توان پیش‌بینی کرد که دربی را ببریم و قهرمان نشویم، البته خود من دوست دارم هم ببریم هم قهرمان بشویم یعنی پرونده‌مان را کامل کنیم اعتقاد من این است هم دربی را ببریم و هم قهرمان لیگ شویم.