شکایت درجواب شکایت

گروه ورزش : شکایت وزیر ورزش از علی دایی به سبب ویژگی‌ها و مختصات خاص دایی که قرار گرفتن درموضع ضعف را برنمی‌تابد، خیلی زود و با واکنش تند او جنجال‌ساز شد. او پیش از این مدعی شده بود درپشت پرده اخراجش از پرسپولیس شخص وزیر ورزش قرار داشته است؛ ادعایی که توسط وزارت ورزش رد شد و به شکایت از دایی انجامید. اما اتفاقات برنامه نود هفته گذشته دایی را به فرد بالادست در این پرونده بدل کرد آنجا که زارع، نماینده مجلس پشت خط برنامه آمد و مقابل چشم میلیون‌ها بیننده تلویزیونی شهادت داد وزیر در گفت‌وگو با خود او از خواستش در برکناری دایی گفته است. شهادتی که می‌تواند سرنوشت پرونده را به کل تغییر دهد. در این میان رحیمی نیز در دادگاه حاضر و خواستار مواجهه با وزیر شد. خواستی که با توجه به شهادت نماینده مجلس کار را برای وزیر بسیار سخت می‌کرد. درست از فردای آن روز بود که زمزمه پس گرفتن شکایت وزارت ورزش از دایی بر سر زبان‌ها افتاد و حتی اعلام شد اگر دایی شکایت خود را از مایلی‌کهن پس بگیرد، وزیر هم همین کار را خواهد کرد. اتفاقا ماجرا همین‌گونه پیش رفت، دایی مایلی‌کهن را بخشید و وزیر هم درجمع پیشکسوتان پرسپولیس اعلام کرد شکایتی از دایی ندارد. به گزارش خبرگزاری مهر او در این جمع درخصوص این پرونده گفته: «خودم از خانواده ورزش هستم و هیچ‌وقت راضی نمی‌شوم که ذره‌ای به حریم و شخصیت اهالی ورزش و قهرمانان آن خدشه‌ای وارد شود.

به هیچ عنوان نباید شرایطی ایجاد شود که مردم نسبت به جامعه ورزش بدبین شوند. نگاه من به قهرمانان این مرزو بوم به‌عنوان سفیران فرهنگی جامعه و یاران و همراهان ورزش واقعی است و امیدوارم با مشارکت و مساعدت همه دلسوزان ورزش و رعایت حریم‌ها و چارچوب‌های شناخته‌شده ورزش، فضای برخورد و مراجعات قضایی از ورزش ایران دور شود. حفظ شخصیت و جایگاه مربیان، پیشکسوتان و جامعه ورزش برای همه ما ضروری است.»

او با صراحت از نداشتن شکایت از شخص دایی می‌گوید: «من از کسی شکایتی ندارم و دوست دارم همه بدانند ورزش متعلق به ورزشی‌های اصیل و دلسوز است و همه ما باید در جایگاه خود برای موفقیت ورزش و کسب رضایت و خشنودی مردم تمام تلاش و همت خود را به کار ببندیم و در این راه یار و همراه یکدیگر باشیم.»

دایی و شکایت روی شکایت وزیر

اما در جبهه دایی این موضع وزیر را عقب‌نشینی تلقی کرده‌اند. عسگری پیش بین، وکیل دایی که گفته می‌شود از وکلای کارکشته هم هست با بیان اینکه هنوز در جریان انصراف وزیر ورزش از شکایت از دایی قرار نگرفته، از احتمال اعاده حیثیت دایی درمقابل این شکایت خبر داد. او به «ایلنا» گفت: «با وجود این انصراف باز هم این حق طبیعی علی دایی است تا نسبت به ادعای وزیر ورزش اعاده حیثیت کند.»

عسگری پیش‌بین معتقد است وزیر از ابتدا در این پرونده بازنده بوده است: «شکایت وزیر ورزش از علی دایی از ابتدا اشتباه بود؛ چراکه دایی استنباط خودش در مورد برکناری‌‌اش از تیم پرسپولیس را مطرح کرده و این مساله نمی‌توانست مصداق نشر اکاذیب باشد؛ ضمن اینکه افرادی بودند که آمدند و شهادت دادند.»

وی در مورد شهود علی دایی درباره ادعای برکناری‌اش از سوی وزیر ورزش از شهادت کاظم پور، عضو هیات مدیره باشگاه علاوه برزارع خبر داد؛ اتفاقی که شاید پیروزی دایی را در دادگاه تضمین کند: «رحیم زارع نماینده مردم آباده و کاظم‌پور عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس از جمله شهودی بودند که در دادسرا حاضر شدند و به نفع دایی شهادت دادند؛ ضمن اینکه خود علیرضا رحیمی، مدیر عامل سابق باشگاه پرسپولیس هم در این زمینه شهادت دادند.»

پیش بین با بیان اینکه دایی تاکنون پیبرامون شکایت وزیر ۲ بار در دادسرای فرهنگ و رسانه حاضر شده از آمادگی او برای دفاع از خودش خبر می‌دهد: «با توجه به عقب‌نشینی وزیر ورزش از شکایت‌خود که به دلیل شهود و مدارک مستند ما صورت گرفت، حالا این حق طبیعی دایی است که بخواهد پیرامون این شکایت اعاده‌حیثیت کند. البته دایی به دنبال ایجاد تنش در جامعه ورزش نیست و به‌دنبال آرامش است؛ ولی از حق و حقوق قانونی خود هم عقب‌نخواهد

نشست.»