پروین: الان جوانان از پیشکسوتان توقع سلام دارند

علی پروین در گفت‌وگو با «ایسنا»، درباره جلسه پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس با وزیر ورزش و جوانان که عصر روز شنبه برگزار شد و در پایان به انصراف گودرزی از پیگیری شکایت علیه علی دایی انجامید، اظهار نظر کرده است: «جلسه بسیار خوبی با دکتر گودرزی داشتیم که در این جلسه به غیر از من نفراتی همچون حسین کلانی، جعفر کاشانی، حسین هدایتی، نصرالله سجادی و امیررضا خادم نیز حضور داشتند و هر کدام نزدیک به پنج دقیقه‌ درباره حرمت‌شکنی‌های اخیر در فوتبال و لزوم جلوگیری از آن صحبت کردیم. در این جلسه به دکتر گودرزی گفتم شما متولی ورزش کشور هستید و باید دستتان بالای سر همه ورزشکاران باشد. اگر قرار باشد شما نیز دست به شکایت بزنید دیگر حرمتی در ورزش باقی نمی‌ماند و اینکه بخواهید با شکایت کردن فوتبال را درست کنید، راه و رسم درستی نیست. اینکه هر کسی صدا ضبط کند و دست دیگری را رو کند، شایسته ورزش ایران نیست.»

پروین از اعلام رضایت علی دایی از محمد مایلی‌کهن و آزادی وی از زندان هم خوشحال است: «از همان روز اول پیگیر حل این مشکل بودیم. مایلی‌کهن یک مقدار عصبی است اما ته دلش چیزی نیست. دست دایی درد نکند که رضایت داد و جا دارد از او تشکر کنم اما دایی نیز باید حرمت استاد و شاگردی را همواره حفظ کند و اگر مایلی‌کهن چندین بار هم باعث ناراحتی او شد باز بگوید، من شاگرد او هستم و گذشت کند. کما اینکه افراد بسیاری نیز در گذشته علیه من مصاحبه می‌کردند و حرف می‌زدند اما من می‌گفتم آنها شاگرد من هستند و از همه آنها گذشت کردم. البته پیشکسوت نیز نباید هر حرفی را بزند. واقعا باید بساط این حرف زدن‌ها علیه یکدیگر در ورزش و مخصوصا فوتبال جمع شود.»

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در ادامه با ابراز گلایه از برخی حرمت‌شکنی‌ها در فوتبال ایران گفت: «الان جوانان از پیشکسوتان توقع سلام دارند که این موضوع نشان می‌دهد دیگر حرمت‌ها مثل سابق حفظ نمی‌شود.» پروین به اعتراضات این فصل بازیکنان پرسپولیس هم می‌پردازد: «آنها جوان هستند و باید دست به دست هم بدهیم و آنها را نصیحت و ارشاد کنیم.

باید بازیکنی مثل پیام صادقیان را که از تکنیک بسیار خوبی برخوردار است، نصیحت کرد تا دست از لجبازی‌های خود بردارد. او باید بازیکن بزرگی همچون مسی را الگوی خود قرار دهد که هر چقدر هم که او را در زمین می‌زنند یک بار هم به بازیکنان حریف نگاه نمی‌کند.»بازیکن و سرمربی سال‌های دور سرخپوشان درباره پیش‌بینی خود از نتیجه‌ دربی هم گفت: «پیش‌بینی من نتیجه‌ مساوی است؛ چرا که دو تیم همواره با احتیاط بازی می‌کنند تا شکست نخورند. البته اگر یک گل در این دیدار زده شود بازی به مراتب زیباتری را شاهد خواهیم بود. زمان ما نیز این‌گونه بود و دو تیم با احتیاط زیادی در زمین بازی می‌کردند، چرا که ترس از شکست باعث می‌شد نتوانند بازی همیشگی خود را به معرض نمایش بگذارند.»