جنگ خانوادگی

هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال کشور امروز با برگزاری ۳ بازی آغاز خواهد شد که در مهم‌ترین دیدار سپاهان برابر گسترش فولاد برای رسیدن به صدر جدول تلاش خواهد کرد.

سپاهان - گسترش فولاد

سپاهان هم امتیاز با نفت ۳۰ امتیازی در رده دوم جدول ایستاده و امروز برای گرفتن صدر جدول تلاش خواهد کرد. حسین فرکی که در میانه راه به تیم اصفهانی آمده امید زیادی دارد که قبل از آغاز تعطیلات بلندمدت لیگ برتر بتواند صدر جدول را در اختیار بگیرد و برای این کار راهی جز برتری در بازی مقابل گسترش فولاد وجود ندارد، چرا که روز جمعه نیز نفت با راه آهن بازی دارد و کار این تیم برای کسب امتیاز چندان دشوار نیست. بنابراین سپاهان برای دور نشدن از صدر باید برنده شود. گسترش فولاد با ۱۶ امتیاز سیزدهم است و برای آنکه فانوس به دست وارد تعطیلات نشود باید در این دیدار امتیاز کسب کند، هر چند در شرایط منطقی باید ۳ امتیاز را به حساب میزبان اصفهانی واریز کرد.

صبای قم - ملوان

صبای میانه جدولی در خانه میزبان ملوانی است که روزهای خوشایندی ندارد و برای غرق نشدن در این فصل سکان هدایتش را به فیروز کریمی سپرده است. گویا کریمی متخصص جلوگیری از سقوط تیم‌ها است که هر تیم در وضعیت بحرانی به سراغش می‌رود. هیات مدیره صبا بعد از آنکه صمد مرفاوی بنای بی‌وفایی گذاشت و در میانه راه کار با این تیم را رها کرد، هدایت تیم را به مهدی تارتار واگذار کرد و جالب آنکه هر ۲ مربی برای

نخستین بار روی نیمکت تیم‌شان قرار خواهند گرفت، البته تارتار در این فصل مدتی با گسترش فولاد بود و این بار باید صبا را مقابل ملوان کریمی به سر منزل مقصود برساند.

بی‌تردید، رویارویی صبای تارتار با ملوان کریمی در نوع خود جالب توجه است. هر ۲ مربی برای این بازی انگیزه زیادی دارند و پا به یک جنگ خانوادگی هم می‌گذارند چون با هم نسبت خویشاوندی دارند. تارتار داماد آقا فیروز است و بخشی از کار مربیگری را از پدر همسرش آموخته است.

سایپا - پیکان

سایپا با مجید جلالی ۲۳ امتیازی است و در رده ششم جدول قرار دارد. این تیم برای آنکه این موقعیت مناسب را در جدول حفظ کند به دنبال برتری مقابل پیکان خواهد بود. در مقابل پیکان رونمایی موفقی با صمد مرفاوی نداشت و اکنون این مربی به دنبال آن است که در بازی با سایپا امید را برای پیکان زنده کند. پیکان با ۱۷ امتیاز در رده دوازدهم جدول جای دارد و با کمی لغزش در معرض خطر قرار خواهد گرفت. نبرد خودروسازان پیش از تعطیلات یکی از جذاب‌ترین رویارویی‌های هفته خواهد بود، از یک طرف سایپا با دست فرمان جلالی و در طرف دیگر پیکان تازه تحویل مرفاوی با هم سرشاخ خواهند شد.