نوری: ما جا مانده‌ایم

کاپیتان پرسپولیس از اینکه تیمش در فصل نقل‌و‌انتقالات مدیرعامل ندارد حسابی دلخور است و اعتقاد دارد مسوولان باشگاه پرسپولیس در این شرایط باید فکری اساسی به حال تیم کنند تا از رقبای خود جا نمانند. محمد نوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم پاسخگوی سوالات مختلف شد: به نظر می‌آید اوضاع پرسپولیس تعریفی ندارد.

از بعد فنی شرایط تیم بد نیست و تمرینات روند خود را دنبال می‌کند. آماده‌ایم تا با یک بازی خوب مقابل فولاد به سه امتیاز این بازی که فوق‌العاده مهم است، دست پیدا کنیم.

از قرار معلوم، حذف از جام حذفی خیلی برای شما گران تمام شده است.

به هر حال ما برای جام حذفی خیلی انگیزه داشتیم و فکرش را نمی‌کردیم مقابل ذوب‌آهن تن به شکست دهیم. انصافا بچه‌ها در این بازی با تمام وجودشان بازی کردند و اگر ۱۰ نفره نمی‌شدیم امکان پیروزی‌مان خیلی زیاد بود. با این حال باید پذیرفت که باخت هم جزئی از فوتبال است و زندگی همچنان ادامه دارد.

در برنامه ۹۰ مشخص شد که ذوب‌آهن با توجه به بازی خوبش شایسته رفتن به فینال جام حذفی بوده است.

ذوب‌آهن تا زمانی که ما اخراجی نداده بودیم کار خاصی انجام نداد. زمانی آنها جسارت حمله کردن پیدا کردند که اومانیا اخراج شد. البته در اینکه این تیم در حال حاضر از باکیفیت‌ترین تیم‌های لیگ است شکی نیست اما ما هم شایسته رفتن به فینال بودیم و هیچ‌کس نمی‌تواند منکر این قضیه شود.

به نظر تو بهترین بازیکن نیم فصل مهدی طارمی بود؟

متاسفانه برنامه ۹۰ را ندیدم اما این حقیقت وجود دارد که هر موقع یک پرسپولیسی نامش در بین گزینه‌های برنامه ۹۰ باشد، قطعا بیشترین رای را می‌آورد. البته طارمی شایسته این انتخاب بود و انصافا او در اولین سال حضورش در پرسپولیس توانست به‌عنوان یکی از بهترین بازیکنان این تیم و حتی لیگ انتخاب شود. امیدوارم طارمی بتواند این روند را ادامه دهد.

زندانی شدن سیاسی بازیکنان پرسپولیس را نگران نکرده است؟

این اتفاق در این مقطع از فصل خیلی به تیم ضربه زده است. جدا از اینکه بازیکنان سخت نگران مسائل مالی خود هستند، مدیریت باشگاه نیز در حال حاضر باید به دنبال جذب بازیکن و تقویت تیم باشد تا از رقبا عقب نمانیم. مطمئن باشید در نیم‌ فصل دوم ،

تیمی موفق خواهد بود که نیمکت قوی داشته و دست مربیانش باز باشد. ما در نیم فصل اول در چند بازی مهم با کمبود مهره مواجه بودیم و قطعا اگر تیم تقویت نشود، در نیم فصل دوم مخصوصا لیگ قهرمانان آسیا به جایی نخواهیم رسید.

وقتی مدیرعامل در زندان است چه کسی برای جذب بازیکن اقدام کند؟

به هر حال پرسپولیس یک باشگاه مردمی است و هواداران نگران آینده تیم هستند. با زندانی شدن مدیرعامل نباید همه چیز در باشگاه متوقف شود. در هر صورت باشگاه هیات‌مدیره دارد و در این شرایط حساس آنها باید اوضاع را سر‌و‌سامان دهند.

بازیکنان بیشتر نگران حقوق‌ هفتگی خود هستند؟

سیاسی یک کار خوب در باشگاه پرسپولیس انجام داد و آن هم پرداخت دستمزد بازیکنان در هفته بود. او پیش از این قول داده بود حتی بعد از رفتنش پرداخت‌های هفتگی بازیکنان انجام خواهد شد و فکر نمی‌کنم مشکلی بابت این قضیه وجود داشته باشد. در شرایط فعلی هم بازیکنان نباید به پول فکر کنند و تمام تمرکزشان باید روی بازی با فولاد باشد. سه امتیاز این بازی می‌تواند ما را به کورس قهرمانی برساند وعکس این قضیه هم می‌تواند اتفاق بیفتد. پس باید خیلی حواس‌مان جمع باشد که اشتباه نکنیم.

هنوز هم به قهرمانی در لیگ امیدوارید؟

همه چیز به خودمان بستگی دارد. دو پیروزی پی‌در‌پی می‌تواند ما را در کورس قرار دهد؛ چرا که فاصله تیم‌ها نزدیک است و ۱۴ بازی دیگر در پیش است. تاکید می‌کنم برای قهرمان شدن، تیم باید تقویت شود و هم‌اکنون رقبای ما بیکار نیستند و سخت به دنبال جذب بازیکن هستند و ما جا مانده‌ایم.

طارمی و نوری را بدهید، بازیکن ما را بگیرید!

یکی از بازیکنانی که پرسپولیسی‌ها در فصل نقل‌وانتقالات به دنبالش بودند، ‌میثم مجیدی، ستاره استقلال صنعتی خوزستان بود. با این وجود اما پیشنهاد باشگاه اهوازی، مسوولان پرسپولیس را شوکه کرده است. خبرگزاری تسنیم از قول علی پورکیانی، قائم‌مقام استقلال صنعتی می‌نویسد: «پرسپولیسی‌ها رسما درخواست کرده بودند تا این بازیکن را جذب کنند اما ما در ازای انتقال مهاجم آینده‌دارمان خواهان محمد نوری و مهدی طارمی شدیم. با توجه به صحبت‌هایی که مطرح شده به نظرم این انتقال منتفی است.»