پرسپولیس در برزخ

گروه ورزش: پرسپولیس در بد مخمصه‌ای گرفتار شده است. این تیم که در مسابقات لیگ و جام حذفی متحمل سه باخت پیاپی شده است، به زودی باید در لیگ قهرمانان آسیا نیز شرکت کند. در این میان قرعه‌کشی انجام شده در روز پنج‌شنبه گذشته و قرار گرفتن پرسپولیس کنار النصر عربستان، لخویای قطر و احتمالا بنیادکار ازبکستان در گروه مرگ، نگرانی‌ها را به اوج رسانده است. حالا همه حرف از آبروریزی می‌زنند و بر لزوم تقویت سرخپوشان تاکید می‌کنند، اما فعلا اوضاع بغرنج‌تر از آن است که بتوان به آینده امید بست. آنچه بازداشت موقت سیاسی خوانده می‌شد، بیشتر از یک هفته به طول انجامیده و اعضای هیات‌مدیره نیز در غیاب شخص مدیرعامل تکلیف نامشخصی دارند. در چنین شرایطی شنبه‌شب برخی از رسانه‌ها مدعی شدند حسین هدایتی برحسب علاقه‌اش به پرسپولیس به حمید درخشان قول داده سرخپوشان را در فصل نقل‌وانتقالات همراهی کند و بودجه لازم را در اختیار این باشگاه قرار بدهد؛ اگرچه این خبر موجی از امیدواری را بین هواداران به وجود آورد، اما خیلی زود با واکنش‌های عجیبی از درون باشگاه پرسپولیس و وزارت ورزش مواجه شد.

ببخشید، حق ندارید کمک کنید!

کلانی و کاشانی به‌عنوان آخرین نفراتی که به تشخیص وزارت ورزش به عضویت هیات‌مدیره پرسپولیس درآمدند، ساعاتی بعد از انتشار خبر کمک هدایتی به قرمزها، در گفت‌وگو با سایت کاپ علیه این موضوع جبهه گرفتند. کاشانی می‌گوید: «من به‌عنوان رئیس هیات‌مدیره از کمک هدایتی اطلاعی ندارم. این روزها شایعات زیادی مطرح می‌شود و دلیلی ندارد من از همه چیز باخبر باشم.» موضع کلانی اما تندتر هم هست: «هدایتی بهتر است برود به باشگاه‌های دیگر مثل داماش کمک کند نه پرسپولیس. این افراد فقط می‌خواهند اسم‌شان سر زبان بیفتد.» با این وجود برای پیدا کردن شگفت‌انگیزترین واکنش ممکن به این اتفاق، باید سراغ سایت رسمی وزارت ورزش رفت و اظهار نظر مدیر روابط عمومی این مجموعه را از نظر گذراند؛ جایی که مازیار ناظمی حتی کمک‌های مالی خیرخواهانه به پرسپولیس را هم غیرمجاز می‌شمارد! او در مورد اخباری مبنی بر کمک برخی افراد به دو تیم استقلال و پرسپولیس برای خرید بازیکن گفت: «البته قطعا آنها با حسن نیت در تمام این سال‌ها به ورزش کمک کرده‌اند، منتها در این مقطع که به زمان واگذاری استقلال و پرسپولیس نزدیک می‌شویم چنین بحثی برای این دو باشگاه مطرح نیست، ولی در رده‌های ملی این امکان خیر وجود دارد و استقبال می‌کنیم.»

گفتند از هدایتی پول نگیر

دیروز اما خود حسین هدایتی هم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس به مسائل جالبی اشاره کرد. او پیرامون کمک به پرسپولیس برای یارگیری گفت: «ارتباطی بین من و درخشان ایجاد شد و من از درخشان خواهش کردم که بی‌سروصدا و مخفیانه اگر نیاز به کمک مالی هست به من بگوید تا من کمک کنم، اما تعجب می‌کنم که چرا این مساله که قرار بود مخفیانه باشد رسانه‌ای شد. من کماکان این آمادگی را دارم که کمک کنم اما تماس یا مراجعه‌ای در این باره انجام نشده است. حتی اگر دوستان قابل نمی‌دانند که از نزدیک مرا ببینند شماره حسابشان را برای من فکس کنند تا دورادور برای تیم محبوبم انجام وظیفه کنم.» این هم روایت حیرت‌انگیز رئیس اسبق هیات‌مدیره پرسپولیس از مسائل ابتدای فصل: «شاید بد نیست هواداران بدانند من برای نگه‌داشتن محمدرضا خلعتبری، سید جلال حسینی و دوستان دیگر این پیشنهاد را به رحیمی و دایی دادم اما رحیمی گفت که فلانی گفته حق نداری از هدایتی کمک بگیری. باز هم تاکید می‌کنم که آقایان رحیمی و دایی افتخار دادند و به دفترم آمدند و من به آنها گفتم که کمک مالی می‌کنم تا این بازیکنان در پرسپولیس بمانند که رحیمی گفت که فلانی گفته حق گرفتن کمک مالی از هدایتی را نداری.»

یا بکش، یا دانه ده...

اواخر فصل گذشته وقتی مشکلات پرسپولیس با وزارت ورزش تازه شروع شده بود، یکی از هواداران شهرستانی این تیم با لهجه‌ای شیرین رو به دوربین تلویزیون خطاب به وزارت ورزش یک مصرع شعر خواند که به نظر می‌رسد وصف حال این روزهای سرخپوشان باشد: «یا بکش یا دانه ده یا از قفس آزاد کن!» پرسپولیس که ابتدای فصل با مشکلات شدید در زمینه جذب بازیکن مواجه بوده، همه امیدش را به پنجره نقل‌وانتقالاتی بین دو نیم‌فصل معطوف کرده بود، اما در روزهای سرنوشت‌ساز فعلی نیز دست این تیم کوتاه است. مدیرعامل این باشگاه که مستقیما به ابتکار وزارت ورزش وارد فوتبال شده، به دلایلی مثل اختلاف با اسپانسر مورد تایید همین وزارتخانه در بازداشت به سر می‌برد، اما در عین حال نه تنها خبری از تعیین تکلیف پرسپولیس نیست، بلکه با کمک‌های خیرخواهانه به قرمزها هم مقابله می‌شود. حقیقتا چه باید کرد؟