زلاتکو کرانچار، سرمربی سابق پرسپولیس و سپاهان در آستانه مربیگری در تیم امید ایران قرار داشت و حتی گفته شد که هدایت تیم ملی امید به‌طور قطعی به او رسیده، ولی ناگهان همه‌چیز عوض شد و او به‌عنوان سرمربی تیم امید انتخاب نشد.کمیته نظارت بر انتخاب مربیان خارجی با اتهام شرب خمر این مربی را رد کرد. حالا «ایسنا» در مورد این حرف و حدیث‌ها با او صحبت کرده است. در ایران گفتند که شما سرمربی تیم ملی امید شدید، ولی پس از آن همه چیز به‌طرز عجیبی منتفی شد. نظرتان در این باره چیست؟

من هم نمی‌دانم چه اتفاقاتی رخ داد. من یک مربی حرفه‌ای هستم و این تصمیم را کسانی گرفتند که مسوول تیم هستند. من نمی‌توانم درباره این تصمیم صحبتی کنم. کار خودم را می‌کنم و شرایط خودم را دارم. من یک مربی فوتبالم و وقتی پیشنهادی به دستم برسد سعی می‌کنم تمام جوانب آن را بررسی کنم. در تیم ملی امید هم همین شرایط بود و در نهایت تصمیم این شد که من سرمربی تیم نشوم.

کمیته تایید مربیان خارجی به حضور شما در تیم امید رای نداد. علی رغبتی گفت به دلیل مصرف مشروبات الکلی به شما اجازه حضور روی نیمکت تیم امید ایران را ندادند.

از این صحبت‌ها خیلی شگفت‌زده شدم. فکر می‌کنم این یک تفاوت فرهنگی بوده. خیلی از مربیان اروپایی چنین شرایطی دارند. من مربی حرفه‌ای هستم و وارد چنین مسائلی نمی‌شوم. واقعا از این صحبت‌ها شگفت زده شدم. خیلی از مربیان نیز شبیه من هستند.

آیا روزی برای مربیگری به ایران بر می‌گردید؟

من هر روز آماده مذاکره هستم، چراکه یک مربی حرفه‌ای‌ام و دوست دارم کار کنم. اگر تیمی من را بخواهد و شرایط مهیا باشد به ایران باز می‌گردم. دوران خیلی خوبی را در پرسپولیس و سپاهان داشتم. شرایطم در این دو تیم خیلی خوب بود. در سپاهان کارهای زیادی برای موفقیت انجام دادیم و بازیکنان جوان زیادی را پرورش دادیم که در نهایت به تیم ملی ایران رسیدند. رابطه‌ام با هواداران این دو تیم نیز خوب و همراه با احترام بود.

در حال حاضر چه پیشنهادهایی دارید؟

پیشنهادهای زیادی دارم و فکر می‌کنم پس از تعطیلات کریسمس زمان خوبی باشد تا بهترین پیشنهاد کاری را انتخاب کنم. در حال حاضر می‌خواهم در کنار خانواده در تعطیلات کریسمس باشم و از این تعطیلات لذت ببرم و پس از آن تیم جدیدم را انتخاب می‌کنم.