متاسفم که پورعلی گنجی به چین رفت

کارلوس‌کی‌روش پس از یک مرخصی نسبتا طولانی به ایران بازگشت، اما در اولین مصاحبه‌اش اطمینان داد حواسش به شرایط فوتبال ایران بوده است: «دقیقا به صورت روزانه از روند فوتبال ایران مطلع بودم به‌خصوص از عملکرد بازیکنان به صورت کامل اطلاع پیدا می‌کردم. برنامه ما این است که در ۲ بازی دوستانه مقابل شیلی و سوئد آماده شویم که از نظر فنی و تکنیکی همه چیز مهیا شده و فقط منتظر این هستیم تا این ۲ بازی را به صورت قطعی به ما اعلام کنند.» به گزارش خبرگزاری تسنیم، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره اینکه فدراسیون فوتبال پولی برای کمپ اتریش ندارد و به همین دلیل برگزاری دیدار با شیلی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، این خبر را تایید کرد: «بله من هم شنیده‌ام که چنین اتفاقی رخ داده و به دلیل مشکلات مالی احتمال لغو بازی با شیلی وجود دارد. اکنون به دلیل نبود پول و منابع مالی ممکن است بازی با شیلی را از دست بدهیم. این بازی فرصت بسیار خوب و بزرگی برای تیم ملی ایران بود، به‌خصوص بازیکنان جوان می‌توانستند از این فرصت به خوبی استفاده کرده و صاحب تجربه شوند، امیدوارم که این شایعات به واقعیت تبدیل نشود و بتوانیم مقابل شیلی به میدان برویم.»

وی در مورد پیشنهاداتش از کشورهای ژاپن و انگلیس که این روزها مطرح شده است حاضر به دادن جواب روشن و شفاف نشد وگفت: «هیچ صحبتی در مورد این مسائل ندارم. بهترین کار این است که دیگر به این مسائل ادامه ندهیم.»

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد حضور علیرضا جهانبخش و سردار آزمون در تیم امید و اینکه وی خواستار حضور این ۲ بازیکن در اردوی بزرگسالان شده است، با رد درخواست تیم امید آنها را بازیکنان تیم بزرگسالان دانست: «راجع به این صحبت‌ها چیزی نمی‌دانم اما تنها از طرف فدراسیون فوتبال با من ارتباط برقرار کردند و خواستار ‌نظراتم شدند. اعلام کردم که این ۲ نفر جزو بازیکنان بزرگسال هستند و ما وظایف بزرگی برای مقدماتی جام‌جهانی در پیش داریم و باید این ۲ بازیکن در تیم بزرگسالان حضور داشته باشند و به هیچ تیمی نخواهند رفت، البته مشکل همزمانی و تداخل اردوی تیم امید و بزرگسالان را داریم، اما باید بگویم که این ۲ بازیکن در تیم بزرگسالان حضور خواهند داشت.»

وی در واکنش به این مساله که گفته می‌شود میزبانی جام ملت‌های آسیا به دلیل حضور نداشتن بانوان در ورزشگاه‌ها به ایران داده نخواهد شد،گفت: «من اطلاعی در این خصوص ندارم و به سوال شما هم فقط AFC می‌تواند پاسخ دهد، من هم نمی‌توانم در این خصوص صحبتی داشته باشم، تنها مساله‌ای که در این بین وجود دارد این است که وقتی شما فوتبال بین‌المللی بازی می‌کنید قوانینی وجود دارد که باید به این قوانین بین‌المللی احترام بگذارید.» سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره اینکه چه نظری راجع به حضور مرتضی پورعلی‌‌گنجی در لیگ فوتبال چین دارد، از این اتفاق ابراز تاسف کرد: «این اتفاق واقعا ناراحت‌کننده است. وقتی بهترین بازیکن جوان شما به لیگ چین می‌رود، گویای تمام مسائل فوتبال ایران است. افرادی که به مرتضی پورعلی‌گنجی توصیه کرده‌اند که به فوتبال چین برود، اصلا به مسائل فنی فکر نکرده‌اند و شاید تفکر آنها کوتاه‌مدت و مسائل مالی بوده است.»

کی‌روش در پاسخ به این سوال که آیا در لیست جدیدش نفراتی مانند محمدرضا خلعتبری، محمد نوری و مهدی رحمتی حضور دارند یا نه، گفت: «خیر، این بازیکنان جزئی از لیست جدید ما نیستند.» وی در پاسخ به سوال خبرگزاری تسنیم مبنی بر اینکه تیم ملی در حالی خودش را برای مسابقات مقدماتی جام جهانی آماده می‌کند که زمین کمپ تمرین تیم‌های ملی آماده نیست و اکنون نیاز به چه امکاناتی دارد، گفت: «خیلی ساده بگویم که به ۲ یا ۳ مساله احتیاج داریم که ضمانت پیشرفت را برای فوتبال ایران انجام دهیم. قدم‌های جادویی در فوتبال وجود ندارد. ما به بازیکنانی احتیاج داریم که علاوه بر کیفیت خوب، تجربه هم داشته باشند. پس از آن نیاز به تجهیزات داریم که بتوانیم بازیکنان را آماده کنیم و توسعه ببخشیم. قسمت سوم ساده است؛ نیاز به یک مربی خوب خواهد بود. »