برانکو ایوانکوویچ پس از ورود به تهران در فرودگاه امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران از هیجانش در بازگشت به کشورمان گفت: «نمی‌توانم توصیف کنم که چقدر هیجان‌زده هستم. بعد از ۹ سال بار دیگر به ایران و فوتبال آن برگشتم و واقعا خوشحالم از اینکه شانس بزرگی مثل هدایت تیم بزرگ پرسپولیس به من داده شده است.» مربی پیشین تیم ملی ایران در پاسخ به این سوال که مسوولان باشگاه پرسپولیس از چه زمانی با او وارد مذاکره شده‌اند، اعتراف کرد مذاکرات با او خیلی پیش از اینها شروع شده است: «مذاکرات از دو، سه ماه پیش با من شکل گرفت اما تمرکز اصلی در چند روز گذشته بوده است. در یکی دو سال اخیر تماس‌هایی از ایران برای حضورم در این کشور صورت گرفت اما چون در عربستان و امارات مشغول فعالیت بودم و قرارداد داشتم به ایران نیامدم اما این بار مذاکراتم با نژادفلاح در استانبول خیلی سریع انجام شد تا من هر چه سریع‌تر به تیم ملحق شوم.» برانکو در پاسخ به این سوال که چه شناختی از پرسپولیس و حواشی آن دارد، گفت: «دقیقا می‌دانم پرسپولیس یعنی چه؛ پرسپولیس یعنی ارتش ۳۰ میلیونی هواداران، یعنی ۳۰ میلیون سرمربی. من به خودم و پرسپولیس اعتقاد و به هواداران اعتماد دارم. می‌دانم مدت زیادی است که پرسپولیس موفقیت نداشته اما به این تیم آمده‌ام که پس از مدت‌ها یک شادی بزرگ به ارمغان بیاوریم.»

سرمربی جدید پرسپولیس می‌داند که در چه راه دشواری گام نهاده است: «می‌دانم کارم در پرسپولیس راحت نیست اما وقتی با نژادفلاح صحبت کردم تصمیم بر این شد که با کمک همه و البته رسانه‌ها و هواداران بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم.»

وی درباره اینکه چه قولی به هواداران پرسپولیس می‌دهد، بازهم با سیاست مخصوص خودش پاسخ داد: «کار زیاد، احساسات زیاد و البته میل به پیروزی و موفقیت. این قول را از جانب خودم و بازیکنان به هواداران می‌دهم.»

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برانکو درباره مبلغ قراردادش مدعی شد که رقمی به مراتب پایین‌تر از پولی که از باشگاهای عربی می‌گرفت گرفته است: «اگر بخواهم واقع‌بینانه درباره این موضوع حرف بزنم باید بگویم این موضوع جزئی از اسرار زندگی من است و البته اختیار این مساله با باشگاه است. با این حال با توجه به اصرار شما باید بگویم پولی که از پرسپولیس می‌گیرم به مراتب کمتر از سایر تیم‌هایی است که در آن مربیگری کرده‌ام.»

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه آیا می‌داند به او در ایران لقب پروفسور داده‌اند، گفت: «پروفسور فقط لقب من نیست بلکه نشان‌دهنده مدرک تحصیلی‌ام است. من واقعا پروفسور هستم و به تازگی در رشته موازی با رشته تحصیلی‌ام مدرک دکترا گرفته‌ام. اگر به من می‌گویند پروفسور فقط به خاطر این نیست که عینک می‌زنم.» برانکو در مورد اینکه شنیده می‌شود کریم باقری و وحید هاشمیان دستیاران ایرانی او در پرسپولیس خواهند بود، گفت: «من و نژادفلاح در این خصوص با هم مذاکره کردیم و تصمیم نهایی را در یکی دو روز آینده می‌گیریم.در فوتبال برای همه کار وجود دارد و هرکسی می‌تواند کمک کند. باقری و هاشمیان به خاطر حضور در فوتبال اروپا تجربه خوبی دارند.»