دیدارهای هفته بیست‌وششم لیگ برتر با حساسیت بالایی دنبال می‌شود. با توجه به نزدیک شدن لیگ به هفته‌های پایانی، تیم‌ها فرصت کمی دارند تا سرنوشت خود را در لیگ چهاردهم مشخص کنند. تیم‌هایی که مدعی قهرمانی هستند، نمی‌توانند به نتیجه‌ای جز پیروزی فکر کنند و تیم‌های انتهای جدولی هم برای اینکه وضعیت‌شان بغرنج‌تر نشود نباید دیگر شکست بخورند.

ملاقات رفقای قدیمی

دوئل استاد و شاگرد؛ حسین فرکی که روزی در تیم ملی دستیار اول برانکو ایوانکوویچ بود و مدت‌ها کار در کنار این مربی را تجربه کرده، حالا به میهمانی او آمده است. فرکی در قامت سرمربی سپاهان باید به مصاف پرسپولیسی برود که حالا با برانکو ایوانکوویچ حداقل از نظر روحی و روانی شرایط بهتری پیدا کرده است. پرسپولیس که در این هفته‌ها شانسی برای رسیدن به رتبه‌های بالای جدول و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا ندارد، فقط و فقط برای دفاع از حیثیت نام پرسپولیس تلاش می‌کند اما داستان اصفهانی‌ها فرق دارد. سپاهان سال گذشته نه‌تنها نتوانست مقام قهرمانی را کسب کند، بلکه حتی موفق به کسب سهمیه آسیایی هم نشد. این موضوع ضربات زیادی را به این تیم وارد کرد و از همین‌رو هواداران این تیم به هیچ‌وجه دوست ندارند اتفاق سال گذشته امسال هم تکرار شود. حالا سپاهان شرایط بهتری در جدول پیدا کرده و این هفته‌ها به قهرمانی هم امیدوار است.

نبرد مدعیان جوان

یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته رویارویی ذوب‌آهن و نفت تهران است. یحیی گل‌محمدی که حالا باید مقابل تیم سابق خود ذوب آهن را به موفقیت برساند، آخرین فرصت‌ها را برای کسب سهمیه آسیایی پیش‌رو دارد. در سوی دیگر میدان تیم صدرنشین نفت تهران کمی احساس خطر کرده است. شاگردان منصوریان هفته گذشته مقابل فولاد خوزستان شکست خوردند و کارشان برای حفظ صدرجدول سخت‌تر شده است. اگر نفت به پیروزی برسد دوباره روحیه می‌گیرد و اگر هم نتواند ۳ امتیاز را کسب کند باید صدرجدول را به دیگر رقبا تحویل دهد.

برای کسب سهمیه آسیایی

راه امیر قلعه‌نویی به انزلی افتاده و بعد از دو هفته ناکامی مقابل فولاد و ذوب‌آهن که نتیجه آن یک شکست و یک تساوی خانگی بود، باید به مصاف ملوانی برود که توانست کمی از بحران فاصله بگیرد. ملوان هنوز خطر سقوط به لیگ دسته اول را احساس می‌کند اما تعداد تیم‌های انتهای جدولی آنقدر زیاد است که شاگردان فیروز کریمی با یک پیروزی می‌توانند این خطر را هم از خود دور کنند. استقلال که نیم فصل اول را با ناکامی پشت‌سر گذاشت، توانسته بود در نیم فصل دوم دوباره به بالای جدول برسد اما بازهم ناکامی مقابل تیم‌های بالای جدولی، امیر قلعه‌نویی و شاگردانش را از رسیدن به صدرجدول بازداشت. حالا استقلالی‌ها فقط می‌توانند برای کسب سهمیه آسیایی تلاش کنند.

برنامه کامل دیدارهای هفته بیست‌وششم به شرح زیر است:

پنج‌شنبه، ۲۷ فروردین‌ماه

ذوب‌آهن اصفهان نفت تهران، ساعت ۱۷:۳۰

تراکتورسازی تبریز سایپای البرز، ساعت ۱۷:۳۰

فولاد خوزستان نفت مسجدسلیمان، ساعت ۱۷:۳۰

پرسپولیس سپاهان اصفهان، ساعت ۱۹

جمعه، ۲۸ فروردین‌ماه

راه‌آهن استقلال خوزستان، ساعت ۱۷:۳۰

ملوان بندرانزلی استقلال، ساعت ۱۷:۳۰

پدیده خراسان گسترش‌فولاد تبریز، ساعت ۱۷:۳۰

صبای قم پیکان، ساعت ۱۷:۳۰