شکار جام، شکار مربی!
گروه ورزش: امروز آخرین مسابقه فصل فوتبال ایران برگزار می‌شود؛ دیداری بین دو تیم نفت تهران و ذوب‌آهن اصفهان که تکلیف قهرمان جام حذفی باشگاه‌های کشور را روشن خواهد کرد. ذوب‌آهن از یک مسیر بسیار سخت به بازی پایانی جام حذفی رسیده است. شاگردان یحیی گل‌محمدی هم پرسپولیس را بردند و هم استقلال را از پیش رو برداشتند.
غیر از این، ذوبی‌ها براستقلال صنعتی خوزستان و نیز تیمی از بوشهر هم چیره شدند تا حالا حریف نفت تهران در بازی فینال باشند. مسیر بچه‌های منصوریان اما این‌قدرها سخت نبود. آنها استقلال اهواز، شهرداری اردبیل و تیم شگفتی‌ساز صنعت ساری را بردند تا تازه در نیمه‌نهایی به نخستین حریف لیگ برتری‌شان یعنی پدیده مشهد برخورد کنند. نفت تهران موفق شد پدیده را هم در ماراتن ضربات پنالتی شکست دهد تا در یک قدمی‌فتح جام قرار بگیرد.

دوئل پدیده‌ها
بدون تردید باید مصاف نفت و ذوب‌آهن را دوئل پدیده‌های مربیگری در فوتبال ایران دانست. علیرضا منصوریان و یحیی گل‌محمدی دو مربی جوان هستند که طی سال‌های اخیر توانسته‌اند با عملکردی موفق و کم‌حاشیه، حامیان زیادی پیدا کنند. یحیی گل‌محمدی بعد از تجربه ناخوشایندش در پرسپولیس در لیگ دوازدهم، به نفت تهران پیوست و کارنامه خوبی از خود به جا گذاشت. او بعد از کوچ به اصفهان، استارتی ناامیدکننده با ذوب‌آهن داشت، اما مدیران این باشگاه پای او ایستادند تا یحیی تیمش را بسازد و یک نیم‌فصل دوم درخشان را رقم بزند. ذوب‌آهن که فوتبال چشم‌نوازی ارائه می‌دهد، از نظر نتیجه‌گیری بهترین تیم نیم‌فصل دوم تلقی می‌شود؛ باشگاهی که اوایل کار در انتهای جدول رده‌بندی قرار داشت، اما نهایتا در کمال شگفتی توانست روی پله چهارم لیگ قرار بگیرد و سهمیه حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را از همین طریق به دست بیاورد. در سمت مقابل علیرضا منصوریان هم تیم موفق و بی‌سروصدای نفت تهران را در اختیار گرفت و به تداوم موفقیت آن کمک کرد. نفت امسال تا ثانیه آخر شانس قهرمانی در لیگ برتر را داشت. این تیم در نخستین تجربه حضورش در لیگ قهرمانان آسیا هم موفق شد به‌عنوان تنها تیم ایرانی از مرحله یک‌هشتم نهایی عبور کند و به جمع هشت تیم برتر آسیا برسد. بدون تردید اگر نفتی‌ها بتوانند فینال حذفی را هم ببرند، علیرضا منصوریان موفق‌ترین مربی فصل فوتبال ایران لقب خواهد گرفت.

فصل انتقام
برای علیرضا منصوریان اما بازی با ذوب‌آهن اصفهان جنبه انتقامی هم دارد. در حقیقت شاید بتوان این حریف اصفهانی را تیمی دانست که قهرمانی لیگ برتر را از نفتی‌ها گرفت. این دو تیم در بازی رفت به تساوی بدون گل رضایت دادند، اما در مسابقه برگشت شاگردان گل‌محمدی با نتیجه پرگل ۵ بر ۳ مقابل حریف به برتری رسیدند تا نفت را یک گام بلند از فتح جام دور کنند. حالا منصوریان که نمی‌خواهد جام دوم را هم مقابل گل‌محمدی از دست بدهد، نهایت تلاشش را برای پیروزی در این مسابقه به کار خواهد گرفت.

یک قدم تا استقلال؟
مدت‌ها است که از علیرضا منصوریان به‌عنوان جدی‌ترین گزینه مربیگری استقلال برای فصل آتی یاد می‌شود. در همین راستا و در شرایطی که قرار بود امروز جلسه هیات‌مدیره استقلال برای بررسی وضعیت کادر فنی این تیم تشکیل شود، در اتفاقی بسیار جالب توجه این جلسه لغو شد تا خیلی‌ها گمان کنند در میان بودن پای فینال جام حذفی مدیران استقلال را مردد کرده است. آیا این آخرین بازی منصوریان در نفت است؟ جواب این سوال خیلی زود روشن خواهد شد.

داور فینال لیگ در حذفی!
بازی نفت و ذوب‌آهن امروز از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه تختی تهران برگزار خواهد شد. داور این مسابقه، محسن ترکی است؛ کسی که ظاهرا قرار بود دیدار فینال‌گونه تراکتورسازی و نفت تهران را در هفته آخر لیگ چهاردهم سوت بزند، اما در آخرین لحظات با تصمیمی عجیب جای خودش را به علیرضا فغانی داد. حالا باید دید کیفیت قضاوت ترکی در بازی امروز چطور خواهد بود؟