گروه ورزش: نفتی‌ها درواکنش به نامه استقلال و درخواست گرفتن رضایت‌نامه منصوریان از این باشگاه یک جواب کوتاه و مختصرنوشتند: «نه». برای این جواب خود هم البته دلایلی داشتند. ازجمله نحوه نگارش نامه درخواست از سوی استقلالی‌ها که به‌زعم آنها اصول حرفه‌ای در آن رعایت نشده است. آل‌اسحاق دبیر کمیته نقل‌وانتقالات باشگاه نفت تهران به خبرگزاری تسنیم می‌گوید: «یکی از مسائلی که ناراحتی و نگرانی ما را تشدید کرد، نامه افشارزاده بود. در نامه باشگاه استقلال از ما خواسته شده تا ابتدا رضایت‌نامه منصوریان را بدهیم و بعد آنها با وی برای هدایت تیم استقلال مذاکره کنند.

در این بین سوالی که مطرح می‌شود این است که اگر باشگاه استقلال با منصوریان به توافق نرسد چه اتفاقی برای این مربی جوان خواهد افتاد؟حرکت باشگاه استقلال حرکت قشنگی نبود، چون به نظر می‌رسید با این کار قصد تخریب منصوریان را دارند.» آنها از متن نامه این‌گونه برداشت کرده‌اند که استقلال قصد بازی با نام منصوریان را دارد و در جذب او جدی نیست: «مسوولان باشگاه استقلال به نوعی دوست ندارند منصوریان به تیم‌شان برود. اگر منصوریان به واسطه این حرکت باشگاه استقلال، تیم نفت را هم از دست بدهد آن وقت چه کار خواهد کرد؟ اگر منصوریان با باشگاه استقلال مذاکره می‌کرد و به توافق نمی‌رسید و در آن بازه زمانی ما با مربی دیگری به توافق نهایی می‌رسیدیم، دیگر راه بازگشتی برای او وجود نداشت.

یکی از نکاتی که کمیته منتخب و هیات امنا درخصوص آن اتفاق نظر داشتند، این بود که با این ماجرا شأن منصوریان از بین می‌رود. اگر واقعا دوستان در باشگاه استقلال منصوریان را می‌خواستند اعلام می‌کردند که ما می‌خواهیم با این مربی قرارداد ببندیم. در آن صورت هم فرقی نمی‌کرد و باز هم ما مخالفت می‌کردیم اما شأن منصوریان حفظ می‌شد، حالا هم می‌خواهند در رسانه‌ها به این شکل رفتار کنند که ما منصوریان را می‌خواستیم اما نفتی‌ها مخالفت کردند.» درحالی که شایعات حکایت از آن دارد که استقلالی‌ها از مراجع بالاتر به دنبال به کرسی نشاندن خواست خود هستند، اما افشارزاده درظاهرنشان می‌دهد که قید این مربی را زده است. او به سایت کاپ می‌گوید: «هنوز نامه‌ای از سوی باشگاه نفت به دست من نرسیده است. من به این باشگاه درخواست دادم و باید به‌صورت رسمی جواب نامه‌ام را بگیرم. البته دیدم که روی سایت باشگاهشان مخالفت خودشان را اعلام کرده‌اند.

باید دید که در روزهای آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد. البته فکر نمی‌کنم دیگر دلیلی بر اصرار ما وجود داشته باشد. منصوریان با نفت قرارداد دارد و آنها نیز مخالف جدایی اش هستند، پس دیگر کاری از دست ما بر نمی‌آید. برای منصوریان آرزوی موفقیت می‌کنم. او یک استقلالی است و امیدوارم در آینده بتواند به نیمکت استقلال برسد و موفق باشد.»