گروه ورزش: اگرچه حدود دو هفته است که فصل نقل‌وانتقالات لیگ پانزدهم حرفه‌ای در فوتبال ایران شروع شده، اما باشگاه‌های حرفه‌ای کشورمان به شکل عجیبی در انفعال و خاموشی به سر می‌برند و هیچ خبری از جنب‌وجوش همیشگی در بازار نیست. طی این مدت حتی یک جابه‌جایی مهم رسمی نیز صورت نگرفته و شاید تنها بشود از توافق شفاهی سیدجلال حسینی با پرسپولیس و پادوانی (مدافع نفت تهران) با سپاهان به‌عنوان اخبار قابل توجه نقل‌وانتقالاتی یاد کرد که آنها هم تا زمانی که روی کاغذ نروند و به ثبت رسمی نرسند، فاقد اعتبار هستند. این دوره بدون تردید خاموش‌ترین فصل نقل‌وانتقالات فوتبال ایران در یک دهه اخیر است؛ آنچه به نظر می‌رسد در مسیر رقم خوردنش سردرگمی‌های مدیریتی و البته مشکلات مالی نقشی اساسی داشته‌اند. حاشیه‌نشینی سرخابی‌ها در بازار

فصل نقل‌وانتقالات در ایران در حالی شروع شده که دو باشگاه پرسپولیس و استقلال عملا هنوز نتوانسته‌اند ابتکار عمل را در این زمینه به دست بگیرند. سرخابی‌ها که معمولا تحرک زیادی در این حوزه داشتند و هر تابستان نشاط خوبی به بازار می‌دادند، امسال به شدت درگیر مشکلات مدیریتی هستند و تکلیف‌شان مشخص نیست. پرسپولیسی‌ها مربی دارند و مدیر ندارند، استقلالی‌ها مدیر دارند و مربی ندارند! در حال حاضر خلأ اسپانسر در هر دو باشگاه نیز مشهود است و کیست که نداند بدون بودجه و امکانات مالی نیز نمی‌توان نسبت به جذب بازیکنان اقدام کرد؟ به این ترتیب دو مشتری عمده بازیکنان در فصل نقل‌وانتقالات حاشیه‌نشین شده‌اند تا کمی رکود بر این عرصه حاکم باشد. البته در مورد دیگر باشگاه‌های لیگ برتری هم کم‌وبیش مشکلات مدیریتی به چشم می‌خورد که از جمله آنها می‌توان به ملوان انزلی، راه‌آهن یا پدیده مشهد اشاره کرد.

گرفتاری‌های شدید اقتصادی

طی ماه‌های گذشته مشکلات مالی برخی باشگاه‌ها آغاز شده و حالا به اوج رسیدن این گرفتاری‌ها باعث شده بسیاری از این تیم‌ها توان حضور جدی در بازار نقل‌وانتقالات را نداشته باشند. وقتی کار به جایی می‌رسد که می‌گویند سپاهان هم درگیر چنین مصائبی است، دیگر باید باور کنیم که مساله «اقتصاد» به بزرگ‌ترین چالش این روزهای لیگ برتر ایران تبدیل شده است! از قرار معلوم بی‌میلی اسپانسرها برای حضور جدی در عرصه ورزش که ناشی از برخی مشکلات اقتصادی کشور است، در پدید آمدن این شرایط بی‌تاثیر نبوده است. در عین حال فدراسیون فوتبال هم عملکرد چندان موفقیت‌آمیزی در استیفای حق‌پخش تلویزیونی نداشته و پولی که باشگاه‌ها روی آن حساب می‌کردند، به دست‌شان نرسیده است. در عین حال طی ماه‌های گذشته در مورد شیوه پرداخت حق تبلیغات محیطی هم حرف‌وحدیث‌های زیادی وجود داشته است. مجموعه این مسائل باعث شده مشکلات مالی برای خیلی از تیم‌ها جدی شود؛ طوری که دیروز شنیده می‌شد بودجه فصل آینده یک تیم شهرستانی که به سختی در لیگ برتر باقی ماند، تا ۵۰ درصد کاهش خواهد داشت.