گروه ورزش: امروز باید تکلیف یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های فوتبال ایران مشخص شود. دیگر هیچ زمانی برای پشت گوش انداختن باقی نمانده است. لیگ برتر پنج‌شنبه هفته آینده آغاز می‌شود و هنوز مشخص نیست از بین دو تیم راه‌آهن و پیکان کدامیک در لیگ حضورخواهند داشت.

انتقال یک بازیکن خارجی درزمان غیرمجاز توسط راه‌آهن این پرونده را به راه انداخت. کمیته انضباطی ابتدا راه‌آهن را تبرئه کرد اما بعد از آن استیناف رای به محکومیت آنها دادو راه‌آهن سقوط کرد و پیکان بالا آمد اما انداختن تیمی که دادستانی متولی آن است و چون از املاک بابک زنجانی محسوب می‌شود حساسیت درمورد آن زیاد است به همین راحتی هم ممکن نیست.

به همین دلیل پرونده تا امروز کش پیدا کرده و قرار است هیات بازبینی آن را مورد برسی قرار دهند. اتفاقی که هر دو طرف را به ماندن درلیگ برترامیدوارکرده و مقامات ارکان قضایی فدراسیون را در آستانه تصمیمی خبرساز قرار داده است، چراکه برگرداندن رای یا تایید آن تبعات متفاوتی برای آنها خواهد داشت و تا همین امروز هم تاخیر در اعلام رای انتقاداتی را متوجه آنها کرده است. متوجه باشید اگر هر رایی امروز اعلام شود این دو تیم فقط یک روز تا پایان زمان نقل و انتقالات فرصت خواهند داشت تا تیم خود را ببندند. دقیقا هم مشخص نیست که بازیکنانی که تا امروزجذب شده‌اند با شرط حضور در لیگ برتر بوده یا نه.

محمدجمشیدی، رئیس هیات مدیره باشگاه پیکان در گفت‌وگو با کاپ، درباره شرایط بلاتکلیف باشگاه پیکان تهران گفت: «متاسفانه شرایط طوری رقم خورده که بیش از همه تیم پیکان ضربه بخورد. ما به صدور رای استیناف به سود پیکان بسیار امیدوار هستیم، زیرا به اعتقاد ما وقتی یک دادگاه رای را به سود پیکان داده و درخواست تجدیدنظر به همان دادگاه ارائه شده، نمی‌شود رای آن تغییر کند.» او ماندن این تیم درلیگ برتر را حق آنها می‌داند: «حضور در لیگ برتر حق باشگاه پیکان است، اما اگر رای دوم نیز به سود پیکان صادر شود، تیم ما عقب است. هفته دیگر بازی‌های لیگ آغاز می‌شود و این شرایط باعث نگرانی همه ما شده است.

همان‌طور که می‌دانید پیکان خانواده بزرگی از قشر کارگری را پشت سر خود دارد که همه آنها نگران تیم خود هستند. من واقعا فکر نمی‌کنم هیچ جای دنیا چنین بلاتکلیفی دیده شده باشد.» فقط این احتمال را هم در پس ذهن خود نگه دارید که امکان اعلام ۱۸تیمی شدن لیگ برتر وجود دارد. اتفاقی که باعث می‌شود هر دو تیم در لیگ برتر بمانند،دل هیچ‌کس نشکند و نه سیخ بسوزد و نه کباب!