گروه ورزش: حمیدرضا سیاسی؛ این اسمی بود که درست از یک سال پیش به فوتبال ایران گره خورد و طی تنها چند ماه، توفانی از حوادث را به همراه آورد. او که ابتدای لیگ چهاردهم به‌عنوان یکی از اعضای هیات‌مدیره پرسپولیس معرفی شد، بعدتر مدیرعامل این باشگاه شد و در نهایت سر از زندان درآورد تا بهت و حیرت ناشی از این حوادث عجیب و پرشتاب، جامعه فوتبال ایران را تحت تاثیر قرار بدهد.

به هر حال بعد از پایان لیگ چهاردهم، سیاسی هم به تدریج محو شد و از قاب رسانه‌ها کنار رفت. حالا اما خبری شوکه‌کننده در مورد وی روی خروجی خبرگزاری مهر رفته که نشان می‌دهد او در این مدت خیلی هم بیکار نبوده است! این رسانه در گزارشی مدعی شده مدیرعامل سابق پرسپولیس در جلسه با مسوولان باشگاه استقلال دیده شده است.

بخشی از این گزارش را بخوانید: «ماجرا از آنجا شروع شد که هفته گذشته و در جریان اعتراض کادر فنی و بازیکنان استقلال به عدم پرداخت‌های مالی جلسه‌ای در وزارت ورزش و در محل کار بهرام افشارزاده شکل گرفت، اما زمانی که استقلالی‌ها وارد محل جلسه شدند حضور یک چهره آشنا باعث تعجب آنها شد.

حمیدرضا سیاسی مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس در جمع آبی‌پوشان حضور یافته بود و تمامی توضیحات در مورد اسپانسر و حمایت‌های مالی را ارائه کرد. این اتفاق علاوه بر ایجاد مجدد شائبه در وزارت ورزش برای استفاده از حمیدرضا سیاسی که در خوشبینانه‌ترین حالت متهم پرونده‌ای جنجالی در سال گذشته بوده، این بحث را دوباره باز می‌کند که آیا سیاسی باز هم هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را توامان از نظر مالی مدیریت می‌کند؟»

استقلالی‌ها را اتفاقی دیدم!

سیاسی که به نظر می‌رسد از انتشار خبر مربوط به جلسه‌اش با استقلالی‌ها متعجب شده، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر ابتدا برگزاری این نشست مشترک را تکذیب کرده، اما خیلی زود پذیرفته که در جلسه مزبور شرکت داشته، هرچند این حضور کاملا اتفاقی بوده است: «جلسه به آن معنا که از قبل تعیین شده باشد، نبود. من استقلالی‌ها را ممکن است همه جا ببینم، حتی در خیابان. چند روز پیش به دفتر افشارزاده رفته بودم که آنجا استقلالی‌ها را هم دیدم ولی اینکه جلسه‌ای داشته باشم، نبود! فقط با هم یک احوالپرسی داشتیم.» او این موضوع را که به استقلالی‌ها قول کمک مالی داده تکذیب می‌کند: «من فقط به آنها دلداری دادم که مشکلات مالی درست می‌شود! اینکه دلداری بدهید با اینکه بخواهید کمک کنید، با هم فرق دارد. دلیلی ندارد اگر بخواهم کمک کنم، آن را مخفی نگه دارم.» در همین حال شاهرخ سبک‌دست، عضو هیات‌مدیره استقلال هم موضوع حمایت مالی سیاسی از آبی‌پوشان را تکذیب می‌کند.

تشدید شایعات قدیمی

حالا انتشار خبر برگزاری نشست مشترک بین حمیدرضا سیاسی و استقلالی‌ها، برخی شایعات کهنه را هم پررنگ‌تر می‌کند؛ زمزمه‌هایی که از سال گذشته به گوش می‌رسیدند و مبنای آنها این بود که مدیرعامل سابق پرسپولیس، از هواداران جدی استقلال است. یادمان باشد سیاسی کسی بود که در بدو حضورش در فوتبال، به تمجید از توانایی‌های امیر قلعه‌نویی پرداخت و در برنامه ورزش‌ومردم از شکست استقلال برابر نفت تهران ابراز تاسف کرد!