برانکو: خواسته‌ام  فقط اجرای «عدالت» است

برانکو ایوانکوویچ شاید بدترین و سخت‌ترین دوران مربیگری خود را پشت‌سر می‌گذارد. او تیمی مستحق و شایسته دارد اما به چنین ویژگی‌هایی هرگز امتیازی تعلق نمی‌گیرد. سرمربی قرمزها می‌گوید: «پس از اینکه با انجام یک بازی زیبا و تماشاگرپسند مقابل ذوب‌آهن به خاطر اشتباه‌های داوری نتیجه بازی را واگذار کردیم درصدد هستیم تا روحیه تیمی خود را برگردانیم و خودمان را آماده رویارویی با فولاد کنیم.»

تیم او باخت و اشتباهات داوری هم در آن بی‌تاثیر نبود اما برانکو خوب می‌داند که نقره داغ کردن داور هم از او و تیمش دردی را دوا نمی‌کند. وی درباره صحبت‌های فریدون اصفهانیان که اعلام کرده با علیرضا فغانی برخورد می‌شود، گفت: «چه فرقی می‌کند که فغانی محروم باشد یا نباشد. مگر با محروم کردن او امتیاز ما را برمی‌گردانند؟! حتی کمیته داوران اگر بخواهد داور دیدار ما مقابل سپاهان را هم محروم کند باز هم برای ما فرقی ندارد زیرا امتیازهای از دست رفته ما در دیدار مقابل سپاهان و همین‌طور استقلال صنعتی برنمی‌گردد.»

برانکو چیز زیادی نمی‌خواهد او فقط دنبال عدالت است: «من از کمیته داوران و فدراسیون فوتبال خواسته بزرگی ندارم و فقط می‌خواهم قضاوت‌ها عادلانه شود و بر اساس قانون انجام شود. بازیکنان من عاشقانه در گرمای ۴۰ درجه تمرین می‌کنند و با تمام وجودشان بازی‌ها را انجام می‌دهند اما قضاوت‌های اشتباه و ناعادلانه تمام زحمات آنها را به هدر می‌رود. ما از بازی اول با تمام قوا برای کسب عنوان قهرمانی جنگیدیم. البته الان هم از این هدف دور نشده‌ایم و به هدفمان که همان قهرمانی است فکر می‌کنیم و مطمئنا برای رسیدن به آن تلاش خواهیم کرد. البته امیدوارم دیگر اشتباه‌های داوری نتایج را به ضرر تیم ما رقم نزند.» سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا در باشگاه‌هایی که مربیگری کرده است این قبیل اشتباه‌های داوری را دیده است یا خیر، به «ایسنا» گفت: «من در چند باشگاه و همین‌طور لیگ‌های مختلف مربیگری کرده‌ام. هیچ جا چنین اشتباه‌هایی را ندیده‌ام. البته اشتباهات داوری جزئی از فوتبال است. ممکن است روزی داور دچار اشتباه شود و به ضرر تیم شما سوت بزند اما این موضوع فقط یک بار اتفاق می‌افتد نه اینکه در یک بازی داور چند بار به ضرر تیم شما سوت بزند و این موضوع در بازی‌های متوالی اتفاق بیفتد.»

شاید درهرشرایط دیگری سرنوشت مربی پرسپولیس با چنین نتایجی اخراج بود اما تیم او زیبا بازی می‌کند و همین نکته باعث شده تا کسی به فکر تغییر نیمکت پرسپولیس نباشد: «خوشحالم که مسوولان باشگاه از من حمایت می‌کنند و به دنبال این نیستند که به خاطر یک باخت مربی تیم‌شان را عوض کنند. مطمئنا دلیل این کار آنها هم کیفیت بازی است که ما ارائه می‌دهیم. در یک باشگاه نباید به خاطر یک باخت دست به تغییرات گسترده زد. » درخبرها آمده بود باشگاه ماریبو اسلوونی پیشنهادی را به برانکو برای حضور در این تیم داده است. سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اما این پیشنهاد را رد کرده است: «پیشنهادها همیشه وجود دارد. طی روزهای گذشته هم از سوی باشگاه ماریبو پیشنهادی به دستم رسید. این باشگاه یکی از تیم‌های خوب اسلوونی است که در مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد. شهری که این باشگاه در آن قرار دارد ۶۰ کیلومتر با محل زندگی من فاصله دارد. یکی از آرزوهای من است که روزی سرمربی این تیم شوم اما به خاطر قراردادی که با باشگاه پرسپولیس دارم حتی یک لحظه به پیشنهاد مربیگری این تیم فکر نکردم. من دوست دارم در تهران بمانم و به وظیفه‌ام در قبال باشگاه پرسپولیس عمل کنم.»