کارشناس والیبال ایران با اشاره به نتایج کسب شده تیم ملی در جام جهانی ژاپن گفت: «به عقیده من بازیکنان با کواچ به بن‌بست تاکتیکی رسیده‌اند و در این شرایط نیاز به یک مربی بزرگ مثل آناستازی داریم.» بهروز عطایی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، ارزیابی خود را درخصوص شرایط تیم ملی والیبال در جام جهانی این گونه بیان کرد: «ما براساس برنامه‌ریزی و رفتارهایی که از قبل داشتیم باید منتظر نتایج می‌ماندیم. واضح بود خیلی برنامه دقیقی نداشتیم و برخلاف برخی اظهارنظرها، شرایط خوبی در تیم ملی حاکم نبود.

کادر فنی آمادگی ذهنی را برای این مسابقات نداشت و این در حالی بود که فدراسیون والیبال تمام امکانات را در اختیار آنها قرار داده بود. اگر تیم ایران را با سایر تیم‌های دنیا مقایسه کنیم شاید به جرات بتوان گفت هیچ تیمی مثل ایران قبل از لیگ جهانی و جام جهانی تمرین نداشت که طبیعتا باید خیلی هماهنگ ظاهر می‌شدیم، اما در عمل این‌گونه نبود.»

وی درخصوص سرمربی تیم ملی هم گفت: «از همان روزهای اولی که کواچ مربی ایران شده بود گفتم که این گروه نمی‌تواند برای تیم ایران مثمر ثمر باشد. تیم ملی در اوایل کار کواچ متاثر از شرایط و سیستم ولاسکو بود و با همان روند پیش رفت.این مربی شاید از نظر علمی خوب باشد، اما در حد و اندازه‌های تیم ایران نیست. ما به امثال آناستازی برای تیم ملی ایران نیاز داریم.»