قانون درحالی بر منع به کارگیری افراد دوتابعیتی در مشاغل حساس تاکید دارد که این اتفاق در ورزش ایران بیشتر از هر جایی نمود پیدا کرده است.

خبرگزاری مهر در این خصوص نوشت: «قانون مدنی بر منع به کارگیری افراد دوتابعیتی در مشاغل حساس تاکید دارد و حتی این موضوع توسط شورای عالی امنیت ملی هم مصوب شده این در حالی است که در ورزش هستند افرادی که با تابعیت مضاعف مدیریت می‌کنند، یا اینکه با برنامه و به قصد انجام اقدامات لازم برای گرفتن تابعیت کشور مورد نظرشان، اردوی تیم رشته متبوع خود را در آن کشور برپا می‌کنند یا اینکه گرین کارت آمریکا را در اختیار دارند.» این مصوبه در ورزش خیلی مورد توجه قرار نگرفته و همین مساله باعث ورود سازمان بازرسی کل کشور به این موضوع شده است.این سازمان اخیرا طی نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان نسبت به لحاظ کردن این مساله و جلوگیری از حضور مدیران دوتابعیتی در ورزش تذکر قانونی داده و درخصوص تبعات منفی به کارگیری این افراد هشدار داده است.

برخی از مدیران ورزشی در ایران گرین‌کارت اقامت دائم در ایالات‌متحده آمریکا دارند؛ گرین‌کارت آمریکا در واقع اجازه دائم کار، تحصیل، زندگی و مسافرت به آمریکا و استفاده از مزیت‌های شهروندی این کشور است. در میان مدیران ورزشی هم هستند کسانی که برای دریافت گرین کارت خود اقدام کرده‌اند.