پای قوی‌ترین مردجهان پیچید

وزنه‌بردار دسته فوق سنگین ایران دوشنبه شب هنگام تمرین دچارآسیب‌دیدگی جدی شد تا جامعه وزنه‌برداری را در شوک بزرگی فرو برد. بهداد سلیمی که قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن است، یکی از امیدهای کسب مدال طلا در رقابت‌های جهانی هوستون آمریکا بود. اما این نگرانی زمانی اوج می‌گیرد که گفته می‌شود میزان مصدومیت وی به اندازه‌ای است که ممکن است وی بازی‌های المپیک را هم از دست بدهد.در اولین اظهار نظردر این خصوص دکتر داود باقری‌ پزشک فدراسیون می‌گوید: «در حال حاضر در شوک هستیم و باید ببینیم جواب MRI چه می‌شود. اما آنچه مشهود بوده این است که احتمالا بهداد از ناحیه رباط صلیبی دچار پارگی شده است. به‌زودی با متخصصان بیشتری صحبت و رایزنی خواهیم کرد اما به نظر می‌سد پای بهداد نیاز به عمل جراحی دارد.

چنانچه عمل صورت بگیرد این وزنه‌‌بردار باید به مدت دو ماه از مسابقات دور باشد و تازه پس از آن ریکاوری و تمرینات خود را آغاز کند.» اما ماجرای این مصدومیت را از زبان خود این ملی‌پوش بخوانید: «براساس برنامه یک تمرین سنگین را پیش رو داشتیم و من نیز زمانی که قصد داشتم وزنه ۲۶۲ کیلویی را بالای سر ببرم، بعد از فیکس شدن پاهایم یک لحظه پای چپم به تخته گیر کرد و متاسفانه زانویم چرخید تا همه چیز خراب شود.» سلیمی اما اعتراف می‌کند با این شرایط کار سختی در المپیک خواهد داشت: «امیدوارم تیم ایران در مسابقات جهانی موفق باشد و سایر نفرات بتوانند سهمیه کامل را کسب کنند. این مصدومیت کار مرا برای آینده و حتی المپیک سخت کرده اما امیدوارم هرچه زودتر بتوانم مراحل درمانی را پشت‌سر بگذارم.»

این مصدومیت روی بقیه هم تاثیرگذار است

اما سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان نیز نگرانی‌های خود را از مصدومیت سلیمی ابراز کرده است.حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفت: «دیروز، روز بهداد بود و وزنه‌ها برای او بسیار سبک بود. بهداد چند وزنه را بالای سر برد و وزنه‌ ۲۶۲ کیلوگرم را نیز به‌صورت کامل بالای سرش برد اما زمانی که وزنه بالای سرش بود، پایش پیچید و به زمین افتاد تا همه چیز خراب شود. نیاز بود تا در تمرینات این وزنه‌ها زده شود. بهداد نیز مدت‌ها دنبال این بود تا چنین وزنه‌هایی را بالای سر ببرد تا در مسابقات جهانی با خیالی آسوده روی تخته قرار گیرد اما متاسفانه این اتفاق رخ داد تا مسابقات جهانی را از دست بدهد. بی‌تردید این موضوع روی کار سایر ملی‌پوشان تاثیرمنفی خواهد گذاشت و بچه‌ها کارشان سخت‌تر می‌شود ولی اکنون باید خلأ بهداد را پر کنند تا سهمیه کامل را به دست آوریم.»

اعلام آمادگی برای اعزام به خارج از کشور

رئیس کمیته ملی المپیک از ملی‌پوش مصدوم وزنه‌برداری کشورمان عیادت کرد.کیومرث هاشمی دیروز به خانه وزنه‌برداری رفت و از بهداد سلیمی عیادت کرد. وی درعیادت از قهرمان فوق سنگین کشورمان بر رفع تمام نیازهای پزشکی این وزنه‌بردار تاکید و اعلام کرد که کمیته ملی المپیک آماده است در صورت نیاز سلیمی را به خارج از کشور برای مداوا اعزام و تمامی هزینه‌ها را بر عهده بگیرد.

ناراحتی سوریان

اما این مصدومیت حتی میان ورزشکاران سرشناس سایر رشته‌ها هم بازتاب داشت. حمید سوریان پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ ایران به شدت از مصدومیت دوستش ناراحت شده است. او درمصاحبه با خبرگزاری فارس می‌گوید: «بهداد از نزدیک‌ترین دوستان من است و زمانی که این خبر را شنیدم شوکه و ناراحت شدم. به‌طوری که حتی روی تمرینات امروزم تاثیر گذاشت. سلیمی وزنه‌بردار ارزشمندی است که خیلی راحت روی طلای او در مسابقات جهانی امسال و المپیک حساب باز کرده بودیم و افتخارات زیادی برای ما کسب کرده است. امسال هم مشتاق بودم تا پای تلویزیون بنشینم و شاهد بازپس گرفتن عنوان قوی‌ترین مرد جهان از روس‌ها باشم اما این اتفاق ناگوار رخ داد.»