سلام مهندس!

در شرایطی که طی روزهای اخیر همه حواس دوستداران والیبال به مذاکره فدراسیون با آناستازی بود و همه جا حرف از این مربی به گوش می‌رسید، ناگهان رائول لوزانوی آرژانتینی به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی معرفی شد تا همه شگفت‌زده شوند. به این ترتیب لوزانو به‌عنوان سرمربی و سیچلو به‌عنوان دستیار هدایت تیم کشورمان را بر عهده خواهند داشت؛ زوجی که خیلی‌ها را به بازگشت والیبال به روزهای موفقیت امیدوار می‌کند.

خواسته‌های آناستازی غیرمعقول بود

در شرایط فعلی طبعا اولین سوالی که به وجود می‌آید این است که چرا بعد از آن همه مطرح شدن اسم آناستازی، ناگهان چنین چرخشی در انتخاب مربی تیم ملی به وجود آمد. داورزنی در گفت‌وگو با سایت رسمی فدراسیون والیبال در این مورد توضیح می‌دهد: «آناستازی اعلام کرد نمی‌تواند زودتر از ۵ اردیبهشت به ایران بیاید. این یعنی برای آماده‌سازی تیم در انتخابی المپیک او تنها ۱۰ روز می‌توانست با تیم کار کند که این اصلا قابل‌قبول نیست. همچنین خواسته‌های ثانویه غیرمعقول او از قبیل حضور چند نفر کادر فنی خارجی برخلاف صحبت‌های اولیه ما، برای ما غیرقابل‌قبول بود.» رئیس فدراسیون والیبال در مورد کادر فنی جدید تیم ملی هم می‌گوید: «ما با لوزانو و سیچلو به‌صورت مقطعی و در سه بخش یعنی انتخابی المپیک، لیگ‌جهانی و المپیک قراردادی حدود ۶ ماهه امضا می‌کنیم. سیچلو و لوزانو ماه آینده برای امضای قرارداد به ایران می‌آیند و حدود یک هفته در تهران هستند و سپس برای دیدن بازی‌های انتخابی المپیک اروپا به برلین می‌روند.»

آشنایی با لوزانو

مسلما کاراکتر سرمربی جدید تیم ملی برای بسیاری از هواداران والیبال جای سوال دارد و خیلی از آنها مایل‌ هستند بدانند لوزانو می‌تواند جای خالی ولاسکو را پر کند یا نه؟ سایت فدراسیون والیبال در بخشی از معرفی او می‌نویسد: «مربیگری در رده‌های نوجوانان، جوانان، دانشجویان، زنان، مردان، باشگاهی و ملی در سطح آرژانتین، ایتالیا، یونان، آمریکای‌جنوبی، اروپا، لیگ جهانی، قهرمانی جهان، جام جهانی و المپیک تقریبا کلکسیون کاری و تجربی رائول لوزانو را تکمیل کرده است. او قهرمانی در آرژانتین، آمریکای‌جنوبی، ایتالیا، اروپا و جهان را در رده باشگاهی کسب کرده و با ایجاد تحول ساختاری در سه تیم ملی، آنها را به المپیک رسانده است. رائول لوزانو اما تنها یک مربی نیست. او از سال ۱۹۹۰ به‌عنوان مشاور مربیان و مدرس جهانی والیبال نیز شناخته شده است و تاکنون دوره‌های آموزشی و سمینارهای فراوانی را در کشورهای مختلف برگزار کرده است. او همچنین ۸ سال تحصیلات دانشگاهی‌اش را در رشته‌های مهندسی و روانشناسی پی گرفته و به‌عنوان یک پروفسور، عضو دپارتمان روانشناسی اجتماعی دانشکده مهندسی دانشگاه ملی لاپلاتای آرژانتین است.»