در آستانه انتخابات فدراسیون فوتبال به نظر می‌رسد شرایط برای انتخاب رئیس جدید پیچیده شده باشد.سایت تابناک در خبری مدعی شد که ماموران یک نهاد نظارتی وارد دفتر کار کفاشیان شده‌اند و همه مدارک را ضبط کرده‌‌اند. ماموران مذکور وجه نقد و ارز موجود در اتاق علی کفاشیان را نیز صورتجلسه کرده و فعلا ضبط کردند تا بررسی‌های لازم انجام شود.

این خبری بود که در فضای مجازی به سرعت منتشرشد و بازتاب زیادی داشت. در همین حال گفته می‌شود گزارش مفصل کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز به سرانجام رسیده و گویا در فرصت کوتاه باقیمانده تا انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، این گزارش نیز در صحن علنی خوانده می‌شود. البته رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در خصوص اتفاق رخ داده برای کفاشیان واکنش نشان داد و ازکل ماجرا ابراز بی‌اطلاعی کرد. محمدعلی پورمختار در گفت‌و‌گو با سایت کاپ، در رابطه با خبری مبنی بر اینکه ماموران امنیتی در دفتر علی کفاشیان حاضر شده و وسایل او را ضبط کردند و اینکه آیا این اتفاق به پرونده فساد در فوتبال مرتبط است، اظهار کرد: «من اطلاعی از این مساله ندارم و نه می‌توانم آن را تایید کنم، نه تکذیب. فکر هم نمی‌کنم این اتفاق ربطی به پرونده فساد در فوتبال داشته باشد چون این پرونده هنوز در دست ماست.

البته ما به مراجع قضایی اطلاعاتی بابت تخلفات و جرم‌هایی که در این پرونده صورت گرفته بود را ارائه کردیم اما من نمی‌توانم اسامی افراد را اعلام کنم.» رئیس کمیسیون اصل ۹۰ درباره اینکه برخی معتقدند پرونده فساد در فوتبال که بیش از ۲ سال طول کشید، هیچ تبعاتی برای متخلفان نداشته است، تصریح کرد: «ممکن است در ظاهر این احساس به برخی افراد دست بدهد اما در باطن این اتفاق افتاده است. هنوز به صورت رسمی چیزی اعلام نشده اما آثار عملی‌اش را بعدا بیشتر از قبل برای مردم روشن می‌کنیم.» پورمختار در پاسخ به این سوال که کمیسیون اصل ۹۰ به بحث انتخابات فدراسیون فوتبال و تایید صلاحیت کاندیداها ورود می‌کند یا خیر گفت: «به تایید صلاحیت‌ها به صورت مستقیم ورود نمی‌کنیم اما در این پرونده از نظر ما برخی افراد متخلف هستند و صلاحیت ندارند که کاندیدای ریاست فدراسیون شوند. این اسامی را به وزارت ورزش اعلام می‌کنیم تا جلوی کاندیداتوری این افراد را بگیرند.»