گروه ورزش: در حالی که باشگاه استقلال از لحاظ مالی شرایط مطلوبی ندارد و به سختی توانسته درصدی از قرارداد بازیکنان خود را پرداخت کند و از همه مهم‌تر تکلیف بدهی ۶ بازیکن خارجی جدا شده این تیم در فیفا مشخص نشده، دو حکم جدید کمیته انضباطی علیه این باشگاه برمشکلات آنها افزوده است. بر همین اساس هفته گذشته از سوی کمیته انضباطی دو حکم به باشگاه استقلال ابلاغ شده که هر دو حکم قطعی است. ماجرا مربوط به قرارداد مجید غلام‌نژاد بازیکنی که نیم فصل برای استقلال به میدان رفته و همچنین احمد جمشیدیان است که سال قبل در روز آخر نقل و انتقالات با بی‌مهری باشگاه استقلال روبه‌رو شد و از فهرست این تیم کنار گذاشته شد. قرارداد غلام‌نژاد مربوط به زمان مدیریت علی فتح‌الله‌زاده است که قراردادی دو ساله با این تیم امضا می‌کند اما فقط نیم فصل برای استقلال به میدان می‌رود. نکته جالب اینکه با تغییر مدیریت در باشگاه استقلال کسی نمی‌دانسته چنین بازیکنی هم با استقلال قرارداد دارد چون نام اودر فهرست نهایی بازیکنان قرار نمی‌گیرد.سرآخر به دلیل شکایت این بازیکن بابت بلاتکلیفی‌اش از سوی استقلال، کمیته انضباطی این باشگاه را به پرداخت مبلغ ۸۵۰ میلیون تومان جریمه نقدی قطعی محکوم کرده است.

اما مدافع سابق استقلال تاکید کرد که در این ماجرا از وصول طلبش از این باشگاه نمی‌گذرد. به گزارش خبرگزاری فارس، مجید غلام‌نژاد در این خصوص گفت: «پولی از آنها طلبکار هستم و شکایت کردم که باید این پول به من پرداخت شود. تمایل نداشتم این اتفاق بیفتد و امیدوار بودم تا مشکلم حل شود. از سوی دیگر فکر می‌کنم چکی که باشگاه استقلال برای رضایت‌نامه من به سایپا داد نیز برگشت خورده باشد. در ادامه باشگاه استقلال قرارداد یک و نیم ساله‌ای را با من امضا کرد که در سال دوم بدون اینکه به من اطلاعی بدهند، نامم را از لیست استقلال خارج کردند.

مسوولان باشگاه هیچ‌کدام جوابم را نمی‌دادند اما الان دیگر حکم کمیته انضباطی را دارم و به‌شدت پیگیر طلبم هستم.» همچنین احمد جمشیدیان که روز آخر نقل و انتقالات فصل گذشته از فهرست این تیم کنار گذاشته شد، به دلیل شکایتی که از استقلال کرداکنون وبه حکم کمیته انضباطی می‌تواند ۲۵۰ میلیون تومان از این باشگاه طلب کند. جالب است که حکم این رای هم قطعی است.به همین راحتی باشگاه استقلال در عرض یک هفته بیش از یک میلیارد تومان فقط به دو بازیکن بدهکار شده است و باید این پول را هم بدهد. با احتساب بدهی‌های استقلال به کلیه بازیکنانی که تاکنون در این چند سال اخیر داشته این باشگاه فقط مبلغی حدود ۸ میلیارد تومان بدهی به بازیکنان دارد.باید دید باشگاه استقلال در آینده چطور می‌خواهد این بدهی‌های قطعی را جبران کند و از همه مهم‌تر آیا کسی در این باشگاه به دنبال این مساله می‌رود که چرا قرارداد غلام‌نژاد برای مدیریت جدید رو نشده بود؟!

بیانیه جالب باشگاه استقلال

اما جالب است که درهمین شرایط بحرانی، باشگاه استقلال نیزاز یک اپراتور تلفن همراه شکایت کرده است.این باشگاه به هوادارانش اعلام کرد تنها از طریق یک اپراتور خاص با آنها در ارتباط است.آنها با انتشار بیانیه‌ای روی سایت رسمی باشگاه نسبت به فعالیت‌های صورت گرفته غیررسمی و بدون تایید باشگاه توسط برخی اپراتورهای تلفن همراه واکنش نشان دادند. استقلالی‌ها نوشته‌اند: «باشگاه استقلال اعلام می‌کند سامانه ۳۰۹۰، تنها سامانه رسمی برای ارتباط با هواداران بوده است. از هواداران عزیز درخواست می‌کنیم که تنها با اپراتور همراه اول از این سامانه استفاده کنند تا مقابل اقدامات سایر اپراتورها که به ضرر باشگاه پرطرفدار و مردمی استقلال خواهد بود، عکس‌العمل قاطعی نشان دهند.»