دومین سمپوزیوم انجمن بین‌المللی تربیت بدنی ورزش برای دختران و زنان صبح دیروز با حضور وزیر ورزش و جوانان در دانشگاه الزهرا برگزار شد. وزیر ورزش و جوانان در این سمپوزیوم در چند بخش به مسائل و مشکلات ورزش ایران پرداخت. به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمود گودرزی در حاشیه این نشست درخصوص ورزش بانوان و مشکلات موجود در این راه در ایران اظهار کرد: «موانعی در ورزش بانوان شمرده می‌شود که یکی از موانع اصلی این است که نگاه غالب در ورزش بانوان نیست و اگر هم هست در ابعاد محدود است مانند مدال که البته مدال‌ها هم ارزشمند هستند، چون باعث می‌شوند علاقه‌مندان این مهارت‌ها را ببینند چرا که در توسعه آن رشته مؤثر است.»

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به موانع درونی و بیرونی در ورزش بانوان یادآور شد: «از موانع درونی می‌توان به عدم پرداخت فعالیت‌های حرکتی اشاره کرد. موانع بیرونی هم موارد مختلفی هستند، مانند ضعف در اطلاع‌رسانی که رسانه‌های شنیداری تلویزیون و مکتوب سهم کمی را به بانوان اختصاص می‌دهند شاید این مشکل فقط در ایران نباشد، اما این موضوع از توسعه جلوگیری می‌کند. بانوان حق حضور در میادین بین‌المللی را دارند. ارزش‌های غربی نباید برارزش‌های شرقی غالب شود. ما باید ارزش‌های مان را تثبیت کنیم.»

سرخابی‌ها همچنان با سرپرست اداره می‌شوند

گودرزی به وضعیت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال نیز اشاره کرد و تلویحا از اینکه آنها خصوصی نشدند دفاع کرد و گفت: «امیدوارم مشکلات این باشگاه‌ها هرچه زودتر برطرف شود، ولی با این حال هر دو باشگاه وضعیت مناسبی دارند. استقلال در صدر جدول و پرسپولیس نیز در حال بازیابی خود است. خصوصی‌سازی این دو باشگاه نیز به دلیل اینکه آنها باشگاه‌های فرهنگی - ورزشی هستند از دستور کار خارج شد و به حالت عادی برگشت. این دو باشگاه کماکان با سرپرست اداره خواهند شد و ضمن اینکه من معتقدم هرچقدر حواشی و تنش‌های این دو باشگاه مرتفع شود ما در بهبود و پیشرفت این دو باشگاه کمک اساسی خواهیم کرد.» گودرزی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در‌ رابطه با انتقاداتی که اخیرا توسط سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی مبنی بر عدم حمایت مسوولان از کشتی فرنگی، خاطر‌نشان کرد: «من تصور نمی‌کنم چنین انتقادی وجود داشه باشد، زیرا خود من و معاونانم به‌صورت مرتب از اردوی تیم‌های کشتی بازدید می‌کنند و حضور فعالی دارند. هر چقدر به المپیک نزدیک می‌شویم سرکشی‌ها بیشتر خواهد شد. خوشبختانه کشتی از فدراسیون‌هایی است که وزارت ورزش تمام تعهدات خود را نسبت به آن پرداخت کرده است.» وی درخصوص گرفتن سهمیه المپیک در رشته‌های مختلف ورزشی نیزا‌ضافه‌ کرد‌: «در حال‌ حاضر روند دریافت سهمیه‌بندی رشته‌ها‌ی ورزشی نسبتا قابل‌توجه و خوب است به‌طوری که متوجه شدیم سازمان‌های جهانی در یک حرکت بسیار خوب دو سهمیه به رشته د‌و‌و‌مید‌ا‌نی اضافه کرده که این جای بسیار خوشحالی است و امیدوارم تداوم پیدا کند.»