پیش از این قرار بود در روز دوم از هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال که امروز برگزار می‌شود چهار بازی انجام شود که به علت آلودگی بیش از حد هوای تهران دو بازی ازمجموع چهار بازی امروز لغو شد. در همین خصوص معاون عمرانی استانداری تهران از لغو کلیه مسابقات لیگ فوتبال استان خبرداد.

به گزارش «ایسنا» حسن کریمی در حاشیه جلسه روز گذشته کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران، در مورد تصمیم اعضای کمیته درباره تعطیلی مسابقات فوتبال درتهران افزود: «کلیه مسابقات ورزشی ازجمله لیگ فوتبال در استان تهران روز یکشنبه برگزار نخواهد شد.» براین اساس بازی تیم‌های استقلال تهران و سیاه‌جامگان و نفت تهران با تراکتورسازی که قرار بود امروز در ورزشگاه آزادی و تختی تهران برگزار شود لغو شد. البته با توجه به محدوده زمانی امتحانات مدارس و تعطیلی روزهای گذشته و عقب‌ماندگی درسی دانش آموزان، روز یکشنبه مدارس تهران تعطیل نخواهد بود.» اما درحالی کمیته اضطرار آلودگی هوا اعلام کرده که دیدارهای امروز تهران برگزار نمی‌شود که سازمان لیگ از این موضوع بی‌اطلاع است. مهدی تاج در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس،‌ در این خصوص که آیا دیدار استقلال و سیاه‌جامگان و نفت با تراکتورسازی به‌خاطر آلودگی هوا لغو خواهد شد یا خیر‌، گفت: «اگر می‌خواهید ما جواب دهیم باید این موضوع را بررسی کنیم و تمامی جوانب را در نظر بگیریم. باید در این مورد با کمیته مسابقات بیشتر صحبت کنیم و آن موقع نظر خود را ارائه دهیم. در حال حاضر من نمی‌توانم نظری بدهم.»

آنها نمی‌توانند برای ما تصمیم‌گیری کنند!

اما در اظهارنظری دیگر مسوول برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال نیز اعلام کرد کمیته اضطرار آلودگی هوا نمی‌تواند برای برنامه مسابقات لیگ برتر تصمیم‌گیری کند. سعید فتاحی نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درمورد اعلام تصمیم کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوا مبنی بر لغو دو دیدار استقلال و سیاه‌جامگان و نفت تهران و تراکتورسازی به دلیل آلودگی هوا گفت: «این کمیته نمی‌تواند برای مسابقات سازمان لیگ برتر تصمیم‌گیری کند و سازمان لیگ براساس نظر کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال تصمیم‌گیری می‌کند و اگر کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال اعلام کند میزان آلاینده‌ها در هوا برای بازیکنان خطرناک است ما بازی‌ها را لغو می‌کنیم. در حالی که روز یکشنبه مدارس تهران باز است چطور این کمیته اعلام کرده بازی‌های لیگ برتر ایران لغو شده است؟!» تا لحظه نهایی شدن این گزارش هنوز خبر قطعی در مورد برگزار شدن یا عدم برگزاری این دو مسابقه منتشر نشده است.

اما دو بازی دیگرهفته شانزدهم که خارج از تهران برگزار می‌شود به قوت خود باقی است و قطعا برگزار خواهد شد. براین اساس گسترش فولاد تبریز در ورزشگاه اختصاصی خود در شرایطی میزبان سایپا است که در رده دهم جدول قرار دارد و در روزهای گذشته نیز رفت و آمد فراز کمالوند به تیم و شایعه کم‌کاری برخی بازیکنان این تیم را در کانون اخبار قرار داده بود و اکنون همه چیز در این تیم رده دهمی جدول لیگ آرام به نظر می‌رسد. در سایپا هم ظاهرا همه چیز بر وفق مراد است. با این حال مجید جلالی سرمربی تیم اعلام کرده که نسبت به برنامه‌اش سه امتیاز عقب‌ است. بنابراین در این بازی هم سایپا و هم گسترش فولاد به دنبال پیروزی هستند. در بازی دیگر نیزاستقلال اهواز پذیرای صبای قم خواهد بود. استقلال اهواز بی‌سامان‌ترین تیم لیگ برتر است تیمی که با خرید امتیاز فولاد نوین به لیگ برتر صعود کرد وضعیت مناسبی ندارد. استقلال اهواز با ۲۹ گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را هم دارد و با این شرایط به نظر می‌رسد یک بازی راحت پیش روی شاگردان علی دایی باشد. صبا مشکل خاصی ندارد و علی دایی با این تیم بی‌حاشیه خوب امتیاز گرفته است و در رده پنجم جدول ایستاده است.

برنامه بازی‌های امروز در صورت عدم لغو دو بازی

استقلال تهران سیاه جامگان ساعت ۱۶:۲۵

نفت تهران تراکتور‌سازی ساعت۱۵:۰۰

گسترش سایپا ساعت۱۴:۳۰

استقلال اهواز صبای قم ساعت۱۵:۰۰