نشست سالانه هیات‌های فوتبال استان‌های سراسر کشور با رئیس و دبیر کل فدراسیون فوتبال چند روز پیش در آکادمی ملی فوتبال برگزار شد که یکی از دستورات مهم این جلسه تغییرات اساسنامه فدراسیون فوتبال بود. در حالی که به انتخابات فدراسیون فوتبال نزدیک می‌شویم این تغییرات باعث اعتراض بسیاری از اهالی فوتبال شده است. برخی بر این باورهستند که این تغییرات برای کمک به استمرار حضور کفاشیان بر مسند فدراسیون فوتبال است.

در تازه‌ترین این انتقاد‌ها رئیس هیات فوتبال استان اصفهان و عضو مجمع فدراسیون فوتبال نیز به شکل کنونی تغییراساسنامه فدراسیون انتقادهایی وارد کرده است. علی‌اکبر ابرقویی‌نژاد در گفت‌وگو با«برنا» با اشاره به زمان تغییر اساسنامه فدراسیون فوتبال اظهار کرد: «تغییر اساسنامه با وجود اینکه راهبرد و قانون فوتبال را مشخص می‌کند باید هر سال مورد بررسی و اصلاح واقع شود و رو به جلو حرکت کند چون قانون‌های جهانی نیز هر سال در حال تغییر هستند. نوع تنظیم و برنامه‌ریزی برای اصلاحیه مقررات فدراسیون فوتبال باید در چارچوب و طبق قوانین باشد و از کانال قانونی خودش وارد بشود. متاسفانه شاهد هستیم که در این مقطع این تغییر اساسنامه از کانال خودش وارد نشده است. هرگونه تغییر باید از طرف مجمع باشد. فدراسیون و هیات رئیسه در این خصوص تصمیم‌گیری کرده‌اند و هیچ‌گونه اظهارنظری درخصوص شرایط و زمان تغییر را با مجمع در میان نگذاشته‌اند.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد تغییر اساسنامه در این زمان، به‌خاطر این باشد که برخی مسوولان می‌خواهند در رأس کار بمانند، بیان کرد: «من اعتقادی به این حرف ندارم و به نظرم با تمام عیب و نقص‌هایی که در این تغییر اساسنامه می‌بینم ولی تیم فعلی چنین قصدی ندارد هرچند که نباید از ارتباطات و تعاملات روسای هیات‌ها با فدراسیون فوتبال فعلی غافل شویم. آقای کفاشیان درست است که در انتخاب رئیس هیات‌ها نظراتی دارد ولی رای او یکی است و بقیه رای‌ها مخاطبان دیگر دارد.روسای هیات‌های استان‌ها به دنبال این هستند شخصی روی کار بیاید که به فکر توسعه و بهبود شرایط فعلی باشد و فکر نمی‌کنم از شخص خاصی حمایت شود.در جلسه مجمع که به زودی برگزار خواهد شد اعضای این مجمع باید توجه ویژه داشته باشند که شروع این تغییرات شروع درستی نیست و باید از دستور کار خارج بشود. اگر هم در دستور کار قرار گرفت باید تک‌تک بندهای این اساسنامه به دقت و زیر ذره‌بین بررسی شود که خدشه‌ای به قوانین فوتبال وارد نیاید و حقی ضایع نشود.»