هافبک دفاعی پرسپولیس در این فصل یکی ازبهترین بازیکنان تیمش بوده که با بازی‌های درخشان به پرسپولیس کمک کرده روند رو به رشد خود را ادامه دهد. کمال کامیابی‌نیا‌هافبک سرخپوشان درخصوص شرایط حرفه‌ای خود و موضوع بازداشت سوشا مکانی دروازه‌بان تیمش با «برنا» صحبت کرده که می‌خوانید.

چه زمانی از ماجرای بازداشت سوشا مکانی با خبر شدی؟

چه فرقی می‌کند؟ حالا که این اتفاقات افتاده و آنچه نباید می‌شد شده است. متاسفانه سوشا مکانی که بچه خیلی خوبی هم هست گرفتار شده و از همه می‌خواهم برای نجات او جلو بیایند. حیف است این سرمایه ملی این چنین نابود و با آبرویش بازی شود.

به‌نظر شرایط سختی برای خانواده سوشا باشد؟

دقیقا، متاسفانه طی یک هفته گذشته حرف‌هایی شنیده می‌شود که اغلب صحت ندارد. هرکس اتهامی به سوشا وارد می‌کند و او هم که در زندان به سر می‌برد این شایعات و زمزمه‌ها فشار مضاعفی به خانواده مکانی وارد می‌کند و جوانمردانه نیست.

تو زود ازدواج کردی. در این رابطه توضیح می‌دهی؟

احساس کردم باید هرچه زودتر ازدواج کنم تا فوتبالم حفظ شود. به هر حال در سن جوانی ناخودآگاه ممکن است دچار لغزش یا اشتباه شوی. با توجه به پول خوبی که به‌عنوان فوتبالیست درمی‌آوردم حواشی هم به سمت من می‌آمد و نمی‌خواستم آینده‌ام خراب شود و به همین خاطر ازدواج کردم.

زودازدواج کردن از حواشی فوتبال جلوگیری می‌کند؟

نه، فوتبالیست‌های زیادی را می‌شناسم که مجرد هستند، اما زندگی حرفه‌ای و سالمی را پیشه کردند. به هر حال فوتبالیست‌ها توی چشم هستند. ما بازیکنان فوتبال به دلایلی دشمن کم نداریم و احساس می‌کنم مشکلی که برای سوشا مکانی پیش آمد زیر سر همین دشمنی‌ها است. الان شرایطی پیش آمده که همه علیه سوشا صحبت می‌کنند و حرف می‌زنند. من نمی‌خواهم کسی را نصیحت کنم ولی بهتر نیست دست او را بگیرند؟

چه شد که متحول شدی و توانستی به یکی از بهترین ‌هافبک‌های لیگ تبدیل شوی؟

برنامه ۹۰ هم نشان داد که ابتدای لیگ من جزو ۱۰۰ بازیکن برتر لیگ هم نبودم. شاید به عدم هماهنگی من برمی گشت. به هر حال تازه به پرسپولیس آمده بودم و زمان می‌برد تا با بقیه بچه‌ها هماهنگ شوم اما خوشحالم که توانستم اعتماد مربی ام را جلب کنم و حالا جزو ۲۰ بازیکن برتر لیگ هستم.

ظاهرا عادل فردوسی‌پور هم خیلی تو را دوست دارد؟

عادل فردوسی‌پور عدالت را دوست دارد. او مجری شجاع و صادقی است که به دلیل همین سلامت و عدالت تا به حال در تلویزیون دوام آورده است. او و گروهش هر هفته بازیکنان را آنالیز می‌کنند و کتمان نمی‌کنم همین آنالیزها موتور محرک من و بسیاری از فوتبالیست‌های لیگ برتری بوده است.

کمال کامیابی نیا به لژیونر شدن هم فکر می‌کند؟

چرا که نه؟ البته اول باید با پرسپولیس جام بگیرم و بعد اگر قسمت شد، لژیونر شوم.