بدهی‌های گذشته شهرداری، کار را برای مدیریت جدید سخت کرد
دنیای اقتصاد- نایب رئیس شواری شهر مشهد گفت: معاونت اقتصادی در این دوره در شرایطی شروع به فعالیت کرد که شهرداری 35 هزار و 500 میلیارد تومان بدهی داشت که این موضوع کار را برای مدیران جدید بسیار سخت کرد ولی با زحمات و فعالیت‌هایی که صورت گرفت بخش عمده‌ای از این بدهی‌ها پرداخت شده است.
به گزارش معاونت اقتصادی شهرداری مشهد، محمدکمال سرویها درباره تاثیر برداشتن تحریم‌ها در این حوزه، اظهار کرد: معاونت اقتصادی شهرداری مشهد تعامل خود را با بخش خصوصی از چند سال گذشته آغاز کرده و با برداشتن تحریم‌ها این سرمایه‌گذاری‌ها افزایش پیدا کرده و علاوه بر رونق کسب و کار، کمک موثری به تامین مالی پروژه‌های شهرداری خواهد کرد. وی تصریح کرد: معاونت اقتصادی در این دوره در شرایطی شروع به فعالیت کرد که شهرداری ۳۵ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی داشت که این موضوع کار رابرای مدیران جدید بسیار سخت کرد ولی با زحمات و فعالیت‌هایی که صورت گرفت بخش عمده‌ای از این بدهی‌ها پرداخت شده است. سرویها ادامه داد: تمام قراردادهایی که در دوره قبل منعقد شده بود با مشکلاتی مواجه شد که در این دوره این مشکلات با تدبیر هوشمندانه معاونت و تشویق‌های جدیدی که برای سرمایه‌گذاران درنظرگرفته شد، برطرف شد.

سرویها درخصوص پسابرجام گفت: این موضوع اگر با حمایت دولت از شهر مشهد همراه باشد به شکوفایی این شهر کمک شایانی خواهد کرد. عضو شورای شهر مشهد افزود: دولت تعهدات مختلفی در شهر امام رضا(ع) از جمله اختصاص بودجه به بافت فرسوده مشهد برای نوسازی این مناطق دارد که خواستار عمل به این تعهدات هستیم. وی عنوان کرد: برای زیرساخت‌های خط ۳ و خط ۴ قطار شهری ۵۰ درصد این زیرساخت را دولت باید پرداخت نماید که متاسفانه هنوز پرداخت نکرده است. نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: برای نوسازی ناوگان حمل و نقل نیز نیازمند ۵۰۰۰ دستگاه تاکسی و ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس هستیم که به عهده دولت است. وی با اشاره به عملکرد خوب شهرداری در جذب سرمایه‌های مردمی، طرح بارش باران را یکی از طرح‌های بسیار خوب معاونت شهرداری دانست و افزود: با اجرای این طرح کمک بسیار موثری به شهرداری و شهر مشهد خواهد شد.