کمیته کشاورزی یکی از هفت کمیته در نظر گرفته شده برای نمایشگاه اکسپو 2015 میلان است. این کمیته نیز همانند سایر کمیته‌ها طرحی را بر اساس زمینه اصلی نمایشگاه «تغذیه زمین و انرژی برای حیات» و محفوظ داشتن زمینه‌های فرعی نمایشگاه با توجه به جنبه‌های فرهنگی کشورها در نظر گرفته است. دانش سنتی، محصولات منحصر به فرد و مراسم آیینی، منابع ژنتیکی، دستاوردها و فناوری‌های جدید در کشاورزی چهار محور اصلی این کمیته است که مقرر شده در پاویون ایران در معرض دید عموم قرار گیرد. در بخش دانش سنتی، مهم‌ترین مصادیق دانش سنتی در کشاورزی ایران از جمله قنات، آبیاری کوزه‌ای، سازه‌های آبی و آسیاب‌های بادی به نمایش گذاشته خواهد شد و منظور از دانش سنتی یافته‌های سنتی در بخش کشاورزی ایران از آغاز کشاورزی تاکنون خواهد بود.
اما بخش محصولات منحصر به فرد و مراسم آیینی در این نمایشگاه در دو بخش مجزا ارائه خواهد شد. در بخش محصولات، انار، پسته، گردو، فندق، زعفران، زرشک، انگور، کشمش، خرما، انجیر، چای، برنج، گندم، خاویار و گیاهان دارویی محصولاتی هستند که در نمایشگاه اکسپو عرضه خواهند شد و برای بخش مراسم آیینی نیز مراسمی برای هر یک از اقلام و کالای پیش گفته شده اجرا خواهد شد. از سوی دیگر، روز جهانی مبارزه با بیابان‌زدایی، فرهنگ و آیین عشایر ایران، جشن تیرگان، جشن مهرگان، جشنواره غذایی اقلیم زاگرس، جشنواره غذایی آذربایجان، جشنواره غذایی شمال، جشنواره غذایی جنوب شرق، جشنواره غذایی خلیج فارس و نمایشگاه نقش زنان و تعاونی‌ها در کشاورزی ایران نیز برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.
منابع ژنتیکی مرتبط با محصولات کشاورزی یکی دیگر از بخش‌های در نظر گرفته شده برای نمایشگاه اکسپوی 2015 در کمیته کشاورزی است.
اما برای بخش چهارم که مربوط به دستاوردها و فناوری‌های جدید در کشاورزی است نیز محصولات ارگانیک و کودهای زیستی، ارقام زراعی و باغی اصلاح شده، فناوری هسته‌ای در کشاورزی و ... در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
معرفی غذاهای ارگانیک و سفره‌های ایرانی از دیگر برنامه‌هایی است که این کمیته برای نمایشگاه اکسپو در نظر گرفته است و علاوه بر آن مراسمی از جمله آب‌پاشان، فناوری آب، احترام به آب، عروسی چاه، عروسی قنات، آیین برداشت محصول و ... نیز برای این نمایشگاه پیش‌بینی شده است که در طول دوره برگزاری نمایشگاه اجرایی خواهند شد.
اهمیت تقویم شمسی برای ایرانیان و تفاوت آن با تقویم عربی قمری یکی دیگر از برنامه‌های این کمیته است. علاوه بر موارد مذکور هدیه ایران به جهان، پیشنهاد سرنانوازی، انفاق و نوع‌دوستی و... از دیگر برنامه‌های پیشنهادی این کمیته برای نمایشگاه اکسپو ۲۰۱۵ میلان است.