افزایش بیش از ۷۰۰۰ نفر به مقرری بگیران بیمه بیکاری استان
ایرنا- مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: طی نیمه نخست سال جاری ۷۱۵۳ نفر برای استفاده از مقرری بیمه بیکاری به تامین اجتماعی این استان معرفی شدند.
محمود احمدی با بیان اینکه تا پایان شهریور ماه امسال 1552 نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری در این استان نیز دوباره سر کار رفته و شاغل شده‎اند، اظهار کرد: در مجموع طی نیمه نخست امسال 12 هزار و 333 نفر از مقرری بیمه بیکاری در این استان استفاده کرده‎اند.
وی با تأکید بر اینکه ایجاد فرصت‎های شغلی و به‎کارگیری مجدد استفاده‌کنندگان از بیمه بیکاری از مهم‎ترین اولویت‎ها در این زمینه است، افزود: از ابتدای امسال از طریق خود اظهاری، عدم پذیرش آموزش، عدم شرکت در حضور و غیاب و نیز شناسایی اشتغال پنهان، مقرری بیمه بیکاری ۵۱۴۸ نفر در این استان قطع شده است.

رشد 23 درصدی فروش گاز طبیعی در استان
فارس- رئیس امور جایگاه‌های گاز طبیعی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی از رشد ۲۳ درصدی فروش گاز طبیعی در تابستان امسال در این استان خبر داد.
علیرضا فضلی با بیان اینکه با توجه به حضور زائران در ایام تابستان در مشهد از اول تیر ماه تا 16 شهریور ماه سال جاری میزان 105 میلیون مترمکعب گاز طبیعی به فروش رسیده است، افزود: آمار فروش گاز طبیعی در مدت مشابه سال قبل، 84 میلیون و 800 مترمکعب بوده است.
رئیس جایگاه‌های گاز طبیعی استان تصریح کرد: کاهش قیمت فرآورده CNG از ۶۰۰ تومان به ۵۰۰ تومان در تابستان و استقبال مردم در مصرف ۲۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.
فضلی با بیان اینکه در منطقه خراسان رضوی 130 جایگاه گاز طبیعی در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند، گفت: 53 جایگاه توسط بخش خصوصی و سایر آن به صورت نیمه خصوصی در حال فعالیت هستند.

۱۸ هزار نفر از کارگران ساختمانی استان بیمه تأمین اجتماعی می‌شوند‌
تسنیم- مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی گفت: تا پایان امسال ۱۸ هزار نفر از کارگران ساختمانی در استان تحت پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.
محمد قوامی با بیان اینکه در حال حاضر 43 هزار نفر از کارگران ساختمانی در خراسان رضوی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، افزود: تا پایان امسال 18 هزار نفر دیگر از کارگران ساختمانی که دارای کارت مهارت و کارت عضویت انجمن صنفی کارگران ساختمانی هستند از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره‎مند می‌شوند.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان با بیان اینکه ۵۹۷ هزار نفر در خراسان رضوی بیمه شده اجباری هستند، عنوان‌کرد: در حال حاضر در استان ۲۰ هزار نفر بیمه‏شده بافندگان و ۷۸ هزار نفر از رانندگان بیمه تأمین اجتماعی هستند.
قوامی تعداد بیمه‎شدگان مشاغل آزاد را 52 هزار نفر اعلام کرد و گفت: 20 هزار نفر نیز به صورت اختیاری از خدمات بیمه تأمین اجتماعی در خراسان رضوی بهره‌مند هستند.

کاهش ۲ درصدی ترافیک پست‌نامه‌ها در استان
ایسنا- مدیرکل پست خراسان رضوی از کاهش دو درصدی ترافیک پست‌نامه‌ها در استان خبر داد.
محمد شفیعی با اعلام این خبر، ‌اظهار کرد: پیشرفت تکنولوژی تاثیر به سزایی در ریزش میزان پست‌نامه‌ها داشته است و ترافیک پست‌نامه‌ها در استان طی شش ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته حدود دو درصد کاهش پیدا کرده است.
مدیرکل پست استان با اشاره به اینکه ارسال کل مرسولات در شش ماه اول سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد رشد ترافیک داشته است، تصریح کرد: رشد ترافیک خرید اینترنتی در سال‌های اخیر با افزایش روبه‌رو بوده و در استان ۱۵۰ درصد افزایش ترافیک در حوزه خرید و فروش اینترنتی مشاهده شده است، این سبب شده هر چند ترافیک پست‌نامه‌ها با کاهش دو درصدی مواجه شود اما ترافیک کل مرسولات پستی افزایش داشته باشد.

توزیع 25 هزار دوز واکسن آنفلوانزا در استان‌های خراسان
ایرنا- مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‎های دانشگاه علوم پزشکی مشهد از توزیع حدود ۲۵ هزار دوز واکسن آنفلوانزا در استان‎های خراسان خبر داد.
محمدجعفر صادقی با بیان اینکه 12 هزار دوز از این واکسن در خراسان رضوی و مابقی در استان‎های خراسان جنوبی و خراسان شمالی در حال توزیع است، گفت: پزشکان و پرستاران شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بخش دولتی، دامپزشکان، محیط‌بانان و برخی افراد در معرض خطر و نیازمند به طور رایگان این واکسن را دریافت می‌کنند؛ سایر افراد در معرض ابتلا می‎توانند با مراجعه به داروخانه‎ها واکسن آنفلوانزا را از طریق بخش خصوصی تهیه کنند.
وی خاطرنشان کرد: تزریق سالیانه واکسن آنفلوانزا برای کودکان زیر پنج سال و افراد بالای ٦٥ سال، بیماران دچار نارسایی کبد و کلیه، بیماران دیالیزی، بیماران قلبی و ریوی مزمن، زنان باردار، مبتلایان به دیابت پیشرفته و سرطان توصیه می‎شود؛ افرادی که دارای حساسیت به تخم‎مرغ هستند نباید واکسن آنفلوانزا دریافت کنند؛ تزریق این واکسن برای زنان باردار و در سه ماه اول بارداری نیز ممنوع است.

70 تن فرآورده دامی غیرمجاز در مشهد معدوم شد‌
تسنیم- مدیر شبکه دامپزشکی مشهد مقدس گفت: در یک ماه گذشته ۷۰ تن فرآورده دامی‎غیرمجازی که توسط ۱۵ اکیپ نظارتی کشف شده بود، معدوم شد.
بهروز خسروی‌‌نیا با اشاره به وجود بیش از 10 هزار واحد صنفی در مشهد، افزود: این واحدها توسط 15 اکیپ ثابت و سیار نظارت می‌شود.