معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از رشد ٧ برابری فروش سینماهای استان اصفهان در نوروز ٩٥ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

اکران آثار سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در اصفهان موجب شد تا استقبال ویژه ای برای تماشای این آثار از سوی شهروندان اصفهانی صورت گیرد که با اکران برخی از آثار برجسته این جشنواره در ایام نوروز امسال، مردم اصفهان با حضور در سینماها به تماشای آنها نشستند. اکران آثار قابل توجه جشنواره سی و چهارم فجر همچون بادیگارد و ابد و یک روز، فیلم برگزیده جشنواره موجب شد تا رفت و آمد شهروندان اصفهان و میهمانان نوروزی به سینماها جان تازه ای بگیرد و حتی در جلوی برخی از سینماها شاهد شکلگیری صف های طولانی مردم برای خرید بلیط و تماشای فیلم باشیم. در همین راستا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به فروش فیلم‌های اکران نوروز سال ٩٥ گفت: سینماهای استان اصفهان با اکران مناسب فیلم‌ها و اقبال خوب مردم سالی پررونق را در نوروز ٩٥ تجربه کردند.

حسینعلی آقاییان زاده بیان کرد: فیلم‌های «من سالوادور نیستم»، «بادیگارد» و «ابد و یک روز» توانستند رتبه‌های اول تا سوم را در اکران‌های نوروزی استان اصفهان به خود اختصاص دهند. وی در خصوص میزان فروش سینماهای استان اصفهان در ایام نوروز اظهار کرد: میزان فروش سینماهای استان اصفهان در ایام نوروز بالغ بر ٥٠٠ میلیون تومان شد که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال ٩٤ رشد ٧ برابری را نشان می‌دهد.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: برگزاری نخستین جشن سینمای استان اصفهان و تجلیل از پیشکسوتان و هنرمندان این عرصه، برگزاری جشنواره فیلم فجر استان، تشکیل شورای صدور پروانه ساخت فیلم ٩٠ دقیقه‌ای، راه اندازی ٨ سالن سینما در استان اصفهان از جمله اقدامات معاونت هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در سال ٩٤ برای ارتقای هنر سینما در استان اصفهان است. وی خاطرنشان کرد: از برنامه‌های سال ٩٥ این معاونت راه اندازی سالن سینما در شهرستان‌های فاقد سینما از جمله گلپایگان و دهاقان و همچنین حمایت از تولید آثار بلند سینمایی در استان است. در حال حاضر استان اصفهان با دارا بودن ٢٠ سالن سینما رتبه دوم کشور را در این حوزه در اختیار دارد.