جان تازه در رگ کامارو!

شورولت کامارو خودروی عضلانی است که طراحی بدنه اش به خوبی درجه سختی عضلاتش را نشان می‌دهد. جنرال موتورز به‌عنوان مالک این برند تلاش کرده است که خودروهای این زیر مجموعه‌اش همانند محصولاتش در نسل‌های گذشته روند صعودی خود را در سرعت، قدرت، زیبایی و ایمنی در بالاترین حد ممکن حفظ کنند. این شرکت در آخرین اقدامش به نظر می‌رسد موتوری بهینه شده را روی Z۲۸ قرار داده است که در نسل ششم از این برند قرار می‌گیرد.

کامارو Z۲۸ خودرویی با رنگ اصلی مشکی، ساخته شده در سال ۱۹۶۷ بوده است که در سال ۲۰۱۵ مانند ققنوسی دوباره متولد شده است و با همان ویژگی‌های مسابقه‌ای‌اش در تلاش است تا دوران طلایی کامارو را مجدد احیا کند. این اتفاق زمانی افتاده است که یک سال از جشن تولد ۵۰ سالگی این شرکت و قول محصولات جدید آن می‌گذرد. یکی از سیاست‌های همیشگی کامارو ساخت خودرو با موتورهای متنوعی در قدرت است که آخرین اخبار نشان از موتوری عظیم الجثه با حجم ۷ لیتر با ۸ سیلندر خورجینی V شکل در زیر کوه عضلاتش دارد. از ویژگی‌های مهم کامارو عضلانی بودن بدنه آن است که در ۶ نسل متوالی آن را پرورش داده و به دنیای ماشین‌های امروزی رسیده است. نسلی که فورد موستانگ شلبی سایه به سایه‌اش حرکت می‌کند و به‌عنوان رقیبی سر سخت و قدیمی برایش به‌حساب می‌آید. خودرو سازان برای آزمایش پیشرانه و سایر امکانات خودرو با استفاده از راننده‌هایی ماهر و کارشناسان فنی به‌صورت مخفیانه در مسیرهای مختلف خودرو را آزمایش می‌کنند.

در همین راستا کامارو هم در حال طی کردن این روند است و تصاویری که از مراحل تست آن در پیست نوربرگ رینگ به‌دست آمده نشان می‌دهد که کامارو با موتور جدیدی به مرحله رونمایی نزدیک شده است و همچنین شاهدان ماجرا اعلام کرده‌اند که غرش‌های شنیده شده از موتور خودرو نمی‌تواند مربوط به موتوری ۶ سیلندر باشد و قطعا این کامارو موتور۸ سیلندر و قدرتمندی در زیر کاپوت خود دارد که با صدایی خاص نفس می‌کشد. در این تست تمام امکانات خودرو نتوانست جلوی برخوردش با دیواره مسیر را بگیرد و با شدت زیاد دچار حادثه شد که خوشبختانه راننده و سرنشین آن در سلامت کامل قرار دارند.

بر‌اساس فیلم منتشر شده از این برخورد، خودرو چند دور با سرعت در پیست حرکت می‌کند و در گوشه‌ای از آن به دلیل عدم کنترل راننده یا نقص فنی از مسیر خارج و با دیوار پیست برخورد می‌کند که سپر و گلگیر خودرو آسیب می‌بیند به‌طوری‌که در خودرو برای پیاده شدن سرنشینان به‌سختی باز می‌شود و پس از این برخورد خودرو به خارج از پیست هدایت شده و با استفاده از چادری پوشانده می‌شود تا از پیست برای بررسی علت حادثه یا تعمیرات خارج شود البته کمی برای سرپوش گذاشتن روی این حادثه دیر شده است، چرا‌که تصاویر این برخورد به سرعت روی سایت‌های مختلف منتشر شده است. بروز چنین حوادثی به‌دلیل فشار بیش از حد به خودرو و رانندگی با سرعت بالا و تست امکانات خودرو ممکن است قابل پیش بینی باشد به همین خاطر افراد حاضر در این کامارو با تجهیزات کامل (کلاه و لباس مخصوص ضد آتش) در این آزمایش حضور داشتند. پس از این آزمایش‌ها است که نواقص خودرو شناسایی و برای تولید انبوه و فروش در سراسر دنیا آماده می‌شود.

همان‌طور که گفته شد شورولت در جدید‌ترین محصولاتش تلاش می‌کند در مدل جدید Z/۲۸ به دهه ۶۰ که اوج شهرت کامارو بوده است برگردد. کامارو‌های تولید شده در دهه ۶۰ میلادی بیشتر خودروهایی مسابقه‌ای بوده‌اند که در خیابان‌ها هم تردد می‌کرده‌اند. شورولت از کدهای خاص خود برای نامیدن خودروهایش استفاده می‌کند که عبارتند از؛ RS به معنیRally Sport و همچنین SS که مخفف Super Sport است تا نشان دهد این خودروها برای چه منظوری ساخته شده‌اند. موتورها در این برند نامگذاری می‌شوند و مدل‌های LS از سال ۱۹۹۷ تا به امروز در خودروهایی که به ۸ سیلندر نیاز دارند استفاده شده است. بر اساس اعلام وب سایت رسمی شورولت موتور LS۷ با گنجایش ۷ لیتر قدرتی معادل ۵۰۵ اسب بخار در ۶۳۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند که قیمتی معادل ۱۶ هزار دلار دارد، اما اطلاعات چندانی در رابطه با این موتور جدید که صدای غرش خاصی داشته است در دسترس نیست و کارشناسان که پس از این سانحه با تمرکز بیشتری اتفاقات بعدی را دنبال می‌کنند بر این باورند که این موتور جدید باید قدرتی بیشتر از رقیب سرسختی چون فورد موستانگ شلبی GT۳۵۰R داشته باشد.

جان تازه در رگ کامارو!

جان تازه در رگ کامارو!