دنیای اقتصاد: فرید حمیدی سرپرست بازرسی فنی پروژه های مهندسی و ساختمان شرکت نفت فلات قاره ایران در جریان بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه و نشست با مدیران و کارشناسان معاونت فروش و مدیر واحد متالورژی و روشهای تولید فولاد مبارکه گفت: با افزایش توانمندی فولادمبارکه در تولید ورقهای ویژه، این شرکت در فهرست سازندگان اصلی مجاز شرکت نفت فلات قاره ایران قرار گرفت.

حمیدی افزود: یکی از پر مصرف ترین فولادهایی که شرکت نفت فلات قاره در اجرای پروژه های خود از آن استفاده می کند ورقهای API X42 تولید شده در فولاد مبارکه است که بعد از اجرای عملیات تکمیلی بر روی آنها در قسمت خطوط لوله ساحلی و دریایی مورد استفاده قرار می گیرند. وی خاطر نشان کرد: با توجه به کیفیت خوب ورقهای API X42- X52 - X60 فولادمبارکه از این پس شرکت فولادمبارکه اصفهان در لیست سازندگان (APPROVED MANUFACTURE LIST CAML) شرکت نفت فلات قاره قرار خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فولادمبارکه هم اکنون به فناوری تولید ورقهای مورد نیاز مخازن تحت فشار A516 و تولید ورقهای مورد نیاز در ساخت مخازن اتمسفریک کف مخازن (A283) دست یافته است و مقادیر قابل توجهی از نیاز شرکت نفت فلات را در این زمینه برآورده می سازد.

سرپرست بازرسی فنی پروژه های مهندسی و ساختمان شرکت نفت فلات قاره ایران افزود: تا پیش از اینکه فولادمبارکه به این سطح از توانمندی تولید ورقهای خاص بویژه ورقهای مورد نیاز در صنعت نفت و گاز دست پیدا کند، عمده ورقهای مورد این صنعت از خارج از کشور تأمین می شد، این در حالیست که هم اکنون فولادمبارکه تا حدود 70 درصد نیاز شرکت نفت فلات قاره به ورقهای فولادی را تأمین می کند. گفتنی است شرکت نفت فلات قاره ایران یکی از بزرگترین شرکتهای تولیدکننده نفت و گاز دریایی جهان است که وظیفه استخراج و
بهره برداری از میادین نفتی و گازی کشور را در طول بیش از 1200 کیلومتر از گستره آبهای نیلگون خلیج فارس (به استثناء پارس جنوبی و شمالی) و همچنین دریای عمان را با پیشینه نیم قرن تجربه بر عهده دارد.