قطار محلی نیشابورـ بینالودـ مشهد به راه افتاد


pic1


روزنامه اطلاعات نوشت: قطار محلی نیشابورـ بینالودـ مشهد در مراسمی با حضور معاون راه‌آهن کشور و جمعی از مسئولان خراسان رضوی و نیشابور بهره‌برداری شد. ‏در این مراسم، معاون مسافری سازمان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: سیاست سازمان راه‌آهن، راه‌اندازی قطارهای محلی در شبکه فعلی و در شبکه‌های درحال ساخت است. ‏مهندس محمد راشدی افزود: در همین زمینه شش رام قطار محلی را در مسیر تهران ـ کرج ـ هشتگرد و چهار قطار محلی را در مسیر تهران ـ ورامین در حال بهره‌برداری داریم. ‏وی اظهار کرد:

برای هر واگن ۱۰۸ نفره قطار نیشابور ـ مشهد ۳۵ میلیارد ریال هزینه کرده‌ایم که با حمایت دولت بلیت ۵۰ هزار ریالی با ۳۵ درصد تخفیف عرضه می‌شود و البته در صورت تقاضا امکان افزایش تا ۱۰ واگن وجود دارد. ‏مدیرکل راه‌آهن خراسان نیز در این مراسم گفت: این قطار دو طبقه از نوع بهترین واگن‌های اتوبوسی دارای سیستم تهویه مطبوع، تلویزیون و آب سردکن است که با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت مساحت ۱۴۰ کیلومتری را ظرفیت یک ساعت و سی و پنج تا چهل و پنج دقیقه می‌پیماید. ‏ ‏این مقام مسئول استانی گفت: کلنگ پروژه هوشمندسازی ترافیک مسیر تهران ـ مشهد پارسال توسط معاون رئیس‌جمهور به زمین خورد که امیدواریم تا پایان امسال به بهره‌برداری کامل برسد و این پروژه سبب افزایش ظرفیت ناوگان تا سه برابر و ایمنی هر چه بالاتر ترافیک مسیر شود.

اعتراض به تخریب نخستین مهد‌‌‌‌‌‌یه کشور


pic۲


روزنامه قانون در گزارشی پیرامون تخریب مهدیه قدیمی مشهد، نوشت: جمعی از فعالان فرهنگی مشهد‌‌‌‌‌‌ با تجمع د‌‌‌‌‌‌ر برابر بنای مهد‌‌‌‌‌‌یه حاجی عابد‌‌‌‌‌‌زاد‌‌‌‌‌‌ه خواستار توقف روند‌‌‌‌‌‌ تخریب این بنا شد‌‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌‌. تخریب بنای نخستین مهد‌‌‌‌‌‌یه کشور د‌‌‌‌‌‌رحالی پنجشنبه گذشته از سوی متولیان آغاز شد‌‌‌‌‌‌ که پروند‌‌‌‌‌‌ه این بنا برای ثبت د‌‌‌‌‌‌ر آثار ملی کشور مراحل اد‌‌‌‌‌‌اری خود‌‌‌‌‌‌ را طی می‌کند‌‌‌‌‌‌. از چند‌‌‌‌‌‌ی پیش زمزمه‌هایی مبنی‌بر امکان تخریب این بنای تاریخی د‌‌‌‌‌‌ر سطح شهر مشهد‌‌‌‌‌‌ و د‌‌‌‌‌‌ر بین اهالی فرهنگ شنید‌‌‌‌‌‌ه می‌شد‌‌‌‌‌‌ اما باتوجه به قرار گرفتن د‌‌‌‌‌‌ر آستانه سال ۲۰۱۷ میلاد‌‌‌‌‌‌ی که مشهد‌‌‌‌‌‌ پایتخت فرهنگی جهان اسلام خواهد‌‌‌‌‌‌ بود‌‌‌‌‌‌، هیچکس تصور نمی‌کرد‌‌‌‌‌‌ این بنا از سوی مجموعه‌ای که تلاش برای گسترش اسلام و تشیع راستین د‌‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌‌، تخریب شود‌‌‌‌‌‌. با این وجود‌‌‌‌‌‌ جمعی از فعالان فرهنگی مشهد‌‌ با‌‌‌‌ ایجاد‌‌‌‌‌‌ کمپین «نه به تخریب نخستین مهد‌‌‌‌‌‌یه ایران» تلاش کرد‌‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌‌ تا به‌نحوی این شایعات را مد‌‌‌‌‌‌یریت کرد‌‌‌‌‌‌ه و اذهان را نسبت به تشکلی که د‌‌‌‌‌‌رحال حاضر مد‌‌‌‌‌‌یریت مهد‌‌‌‌‌‌یه و سایر بناهای باقیماند‌‌‌‌‌‌ه از مرحوم عابد‌‌‌‌‌‌زاد‌‌‌‌‌‌ه را د‌‌‌‌‌‌ر اختیار د‌‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌‌، پاک کنند‌‌‌‌‌‌ ولی این اقد‌‌‌‌‌‌ام به‌ظاهر از سوی مد‌‌‌‌‌‌یران مجموعه فوق، د‌‌‌‌‌‌خالت د‌‌‌‌‌‌ر امور د‌‌‌‌‌‌اخلی محسوب شد‌‌‌‌‌‌ه و د‌‌‌‌‌‌ر میان بهت و ناباوری اهالی فرهنگ خراسان تیشه تخریب را برجان این بنای تاریخی وارد‌‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌‌.

د‌‌‌‌‌‌ر همین حال معاون اد‌‌‌‌‌‌اری و مالی آن تشکل با تایید‌‌‌‌‌‌ آغاز تخریب این بنا گفت: براساس واگذاری این ملک از سوی ورثه مرحوم عابد‌‌‌‌‌‌زاد‌‌‌‌‌‌ه به این تشکل، بناست مهد‌‌‌‌‌‌یه مشهد‌‌‌‌‌‌ تخریب و زیر و رو شود‌‌‌‌‌‌ و بنای جد‌‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌‌ی ساخته شود‌‌‌‌‌‌. عبد‌‌‌‌‌‌ا... د‌‌‌‌‌‌هقانی افزود‌‌‌‌‌‌: اسم مهد‌‌‌‌‌‌یه بر این مکان باقی خواهد‌‌‌‌‌‌ ماند‌‌‌‌‌‌ و علاوه ‌بر حفظ آرامگاه مرحوم عابد‌‌‌‌‌‌زاد‌‌‌‌‌‌ه، حسینیه بزرگی نیز د‌‌‌‌‌‌ر ساختمان جد‌‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌‌ احد‌‌‌‌‌‌اث می‌شود‌‌‌‌‌‌. وی اد‌‌‌‌‌‌امه د‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌: تاکنون جلسات متعد‌‌‌‌‌‌د‌‌‌‌‌‌ی برای اجرای این طرح برگزار شد‌‌‌‌‌‌ه است و شهرد‌‌‌‌‌‌اری و استاند‌‌‌‌‌‌اری نیز د‌‌‌‌‌‌ر جریان تخریب مهد‌‌‌‌‌‌یه و ساخت بنای جد‌‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌ر این مکان هستند‌‌‌‌‌‌ اما تا به امروز پیشنهاد‌‌‌‌‌‌ی برای حفظ بنای قد‌‌‌‌‌‌یمی مهد‌‌‌‌‌‌یه ارائه نشد‌‌‌‌‌‌ه است.

با سازوکار کلی اصلاحات همسو هستیم


pic۳


روزنامه اعتماد در گفت‌وگویی با حسن رسولی، استاندار اسبق خراسان و رئیس ستاد انتخاباتی عارف، نوشت: محمدرضا عارف طی حکمی به حسن رسولی ماموریت داده است تا تمهیدات و مقدمات حضور انتخاباتی وی را فراهم کند. درباره شکل و شمایل کار ستاد انتخاباتی آقای عارف و فعالیت‌های انتخاباتی او با حسن رسولی به گفت‌وگو نشسته‌ایم. ائتلاف اصلاح‌طلبان در ذیل شورای عالی سیاستگذاری در اکثر استان‌ها به نتیجه رسیده است. در اغلب استان‌ها شورای اصلاح‌طلبان استان تشکیل شده و اکنون در کلانشهرها از جمله تهران فعالیت‌های مربوط به انتخابات در حال پیگیری است. به گفته حسن رسولی جریانات سیاسی و شخصیت‌های سیاسی که بنای حضور در انتخابات دارند به صورت غیررسمی و بدون استفاده از عنوان ستادهای انتخاباتی فعالیت‌های مرتبط با مرحله آماده‌سازی تمهید و مقدمات انتخابات را آغاز کرده‌اند.

او با تاکید بر اینکه تبلیغات رسمی نامزدهای انتخابات مجلس برای معرفی خود به طرفداران‌شان به مدت ١٠ روز قبل از انتخابات خواهد بود اما اقدامات مربوط به برنامه‌ریزی‌ها و سازماندهی‌ها که مربوط به امر آماده‌سازی پیش از انتخابات است به صورت غیررسمی از الان آغاز شده است. او همچنین اضافه می‌کند که تشکیل ستاد انتخاباتی آقای عارف به معنای جدا شدن دکتر عارف از اصلاح‌طلبان نیست و این شائبه را رد می‌کند. او بیان می‌کند که ستادهای انتخاباتی فردی هر کاندیدا در طول شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان که مسئول انسجام و اتحاد گروه‌های مختلف این جریان است، کار می‌کنند.شورای سیاست‌گذاری ائتلاف اصلاح‌طلبان امور مربوط به ائتلاف و انسجام جریان اصلاحات را عهده‌دار است که تا جایی که من مطلع هستم مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و فکر می‌کنم ظرف دو تا سه هفته آینده نتیجه تبادل نظرها و انجام هماهنگی‌های لازم به منظور رسیدن به اجماع کامل و لیست واحد در این حوزه به سرانجام امیدوارکننده‌ای خواهد رسید.