دنیای اقتصاد: پنجمین نمایشگاه تخصصی مخابرات، ارتباطات و صنایع وابسته که به صورت دو سالانه و با هدف گرد هم آوری فعالان حوزه صنعت مخابرات شامل اپراتورهای موبایل، شرکت‌های ارتباطی، تأمین کنندگان تجهیزات و نرم افزارهای ارتباطی و توزیع کنندگان اینترنت برگزار می‌شود، امسال از 25 مرداد ماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان طی ساعات بازدید 16 تا 22 دایر است وتا 29 مرداد ماهادامه دارد. به گزارش واحد رسانه شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان، این نمایشگاه که هرساله با حمایت شرکت مخابرات استان اصفهان برگزار می‌شود، امسال نیز با حمایت این شرکت و هم‌چنین شرکت مخابرات ایران، سازمان فناوری اطلاعات ایران، سازمان تنظیم مقررات رادیویی منطقه مرکزی، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت تحقیق و تولید وسایل الکترونیک(تکتا)، سندیکای مخابرات ایران، پلیس فضای مجازی(فتا)، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه صنعتی شریف، انجمن فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران و مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف، نشریات عصر ارتباط و سرو لاله زار و همچنین حمایت مالی شرکت رایتل برگزار شده است.
نمایشگاه در فضایی حدود ۲۵۰۰ مترمربع در یک سالن نمایشگاهی برپا شده و میزبان ۲۹ مشارکت کننده از استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان است . در حاشیه این رویداد چهارمین کنفرانس فناوری‌های نوین ارتباطی نیز با هدف انتقال اطلاعات جدید و آخرین دستاوردهای صنعت مخابرات و ارتباطات در جهان و ایران با حضور اساتید ملی و بین المللی برگزار می‌شود.
همچنین ششمین نمایشگاه دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌های علمی و حرفه‌ای و تجهیزات آموزشی از 25 تا 29 مرداد ماه در سالن شیخ بهایی محل برگزاری نمایشگاه اصفهان از ساعت 16 تا 22 با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، سازمان فنی و حرفه‌ای و اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان (معاونت امور جوانان)، شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان، فرماندهی انتظامی، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون استان اصفهان، اتاق اصناف و خانه صنعت و معدن و تجارت، بنیاد ملی نخبگان، شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان، مرکز تحقیقات و تکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف و .... برگزار می‌شود. در این دوره 47 مشارکت کننده از استان‌های اصفهان، تهران، خراسان رضوی و چهارمحال و بختیاری حضور دارند.
این نمایشگاه که با هدف ارایه توان آموزشی فعالان استان و به منظور آشنایی جامعه مخاطب با تنوع خدمات آموزشی استان برگزار می‌شود، در محیطی به وسعت ۲۵۰۰ متر مربع با موضوعات مختلف آموزشی مانند فناوری اطلاعات، بورس و بازرگانی، آموزش هنر و خلاقیت و ... و با حضور سازمان فنی و حرفه‌ای استان اصفهان، نیروی انتظامی(معاونت اجتماعی) و هم‌چنین سازمان ملی ورزش جوانان (هیأت‌های ورزشی) برپا شده است.
مشارکت کنندگان این نمایشگاه در حوزه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای، آموزش عالی، آموزش‌های تکمیلی مدیریت بازرگانی و بورس، آموزش کودکان و مقاطع قبل از دانشگاه، مؤسسات اعزام دانشجو و کاریابی و تولید و توزیع تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی فعالیت می‌کنند.
هم‌زمان، چهارمین جشنواره فروش رایانه و تجهیزات دیجیتال در یک سالن نمایشگاهی با هدف عرضه و فروش انواع رایانه و تجهیزات دیجیتال دایر است. از نکات قابل توجه این جشنواره، فروش کالاهای شرکت‌ها و فروشگاه‌ها زیر قیمت متعارف روز بازار با تخفیف نمایشگاهی همانند سال‌های قبل خواهد بود.