اهمیت توجه به آموزش و پرورش و فرهنگیان

دنیای اقتصاد، ضحی زردکانلو- همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۵ـ۹۶ نخستین پژوهشسرای فرهنگ و ادب فارسی به نام نرگس ثابت و دبستان پسرانه اسماعیل ثابت در مشهد به همت خیّر مشهدی، حسین ثابت افتتاح شد.

در نشست خبری که در محل بنیاد فرهنگی ثابت فردوسی برگزار شد، حسین ثابت در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش و با اشاره حقوق کم فرهنگیان در کشور گفت: متاسفانه به این سازمان و معلمان کشور آن گونه که باید توجهی نمی شود. وی افزود: دبستان پسرانه اسماعیل ثابت با مساحت ۴ هزار و دویست مترمربع و فرهنگسرای نرگس ثابت با مساحت ۲ هزار و دویست مترمربع احداث شده است. مدیر بنیاد فردوسی با بیان اینکه هردو مرکز آموزشی مجهز به سیستم هوشمند و آمفی تاتری با ظرفیت ۵۰۰ نفر هستند، در پاسخ به سوال «دنیای اقتصاد» مبنی بر اهداف ساخت این پژوهشسرا ادامه داد: ساخت پژوهشسرای فرهنگ و ادب فارسی برای تعلیم زبان‌های خارجی به دانش‌آموزان از سنین پایین پیش‌بینی شده است. حسین ثابت با اشاره به دو موضوع مهم ذکر شده توسط رهبری، اقتصاد مقاومتی و اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر تقویت و ترویج خصوصی‌سازی در کشور گفت: باید این دو امر را با طلا نوشت.

گلایه از ضعف در اجرای قوانین خوب

ثابت ادامه داد: علیرغم امنیت و آرامشی که به یمن حضور رهبری در کشور وجود دارد اما متاسفانه قوانین خوبی که داریم اجرا نمی شود. وی با بیان اینکه من با ساخت ۱۱ هتل در خارج از کشور در زمینه گردشگری از تجربه خوبی برخوردار هستم، گفت: مسئولان ذیربط باید از تجربیات امثال من در این حوزه استفاده کنند. حسین ثابت که تاکنون برای مرمت آرامگاه فردوسی و برگزاری بزرگداشت این شاعر ایرانی مبالغ بسیاری هزینه کرده است، خاطرنشان کرد: ما ایرانی‌ها هنوز ارزش و جایگاه والای زبان فارسی را نمی‌دانیم. وی تاکید کرد: بزرگترین کسی که زبان فارسی را احیا کرد حکیم ابوالقاسم فردوسی بود و من در میان شاعران ایرانی بیشترین احترام را برای فردوسی قائلم.