الگوی منطقه‌ای اشتغال پایدار بانوان شرق کشور تصویب شد
دنیای اقتصاد- مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری خراسان رضوی از تصویب الگوی منطقه‌ای اشتغال پایدار در شرق کشور در کارگروه‌های تخصصی حوزه زنان خبر داد و گفت: این مصوبه در شورای برنامه‌ریزی استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.
به گزارش تسنیم، فرشته سلجوقی فعالیت سمن‌ها را در جهت برون‌سپاری فعالیت‌ها و در حوزه سیاست‌های دولت تدبیر و امید مبنی بر کوچک سازی امور درحوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی در حوزه زنان دانست و با بیان اینکه مشکلی در حوزه اعطای مجوز به سمن‌ها وجود ندارد، افزود: فعالیت سمن‌ها در حوزه بانوان فرصتی برای معرفی دستاوردهای قشر زنان جامعه و ایجاد تعامل بین زنان توانمند و زنان در معرض آسیب است.
مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری خراسان رضوی از فعالیت 160 سمن فعال در حوزه زنان در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: توسعه سمن‌ها در سال 94 در دستور کار قرار گرفته است.
سلجوقی با بیان اینکه فعالیت‌های امسال دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی در حوزه تقویت و توسعه نقش زنان در خانواده، تحکیم بنیان خانواده، توانمند سازی زنان، اشتغال و توسعه سمن‌ها است، تصریح کرد: شش کارگروه تخصصی در حوزه زنان امسال برگزار شده که دستاورد این کارگروه‌ها ۳۳ مصوبه بوده است.
مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری خراسان رضوی یکی از مصوبات این کارگروه‌ها را ارائه الگوی منطقه‌ای اشتغال پایدار در شرق کشور اعلام کرد و گفت: این مصوبه در شورای برنامه‌ریزی استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.
سلجوقی خاطرنشان کرد: آموزش، ارائه امکانات در قالب ابزار، تسهیلات و نحوه حضور در بازار در الگوی منطقه‌ای اشتغال پایدار در شرق کشور در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری خراسان رضوی با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف توانمندسازی در سطوح مختلف برای بانوان افزود: ارائه مشاوره‌های شغلی و حمایت ازتشکل‌های کارآفرینی در حوزه زنان و مردان از دیگر فعالیت‌های در دستور کار این بخش از استانداری خراسان رضوی است.
سلجوقی با بیان اینکه جمعیت بانوان خراسان رضوی سه میلیون نفر است، تصریح کرد: تعداد جمعیت استان هشت درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد که امید است، بتوانیم برای سال آینده در حوزه بانوان استان افزایش اعتبار داشته باشیم.