مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از بهره‌ برداری و تحویل یکهزار و 773 واحد مسکن مهر در هفته تعاون خبر داد. محمود ایزد دوست در جمع رسانه‌های گروهی استان افزود:

این واحدهای مسکونی در قالب 37 طرح به متقاضیان تحویل و واگذار می‌شود. وی با بیان این که پروژه‌های مسکن مهر در کشور و گیلان به صورت سه جانبه، خود مالکین و دوجانبه در حال اجراست، اظهار کرد: پروژه‌های دو جانبه مسکن مهر تحت مدیریت اداره کل تعاون هستند.
وی اظهار کرد: ۱۴ هزار و ۷۵۳ واحد مسکن مهرشرکت‌های تعاونی در ۹ شهرستان استان در حال احداث است که از این تعداد هفت هزار و ۹۶۵ واحد توسط تعاونی‌ها به متقاضیان واگذار شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان یکی از معضلات و دلایل نرسیدن به ۲۵ درصد سهم اقتصادی کشور از طریق تعاونی‌ها را اتکای بیش از حد به تسهیلات بانکی دانست و گفت: یکی از راهکارها برای سهم بیشتر تعاون در اقتصاد تشکیل شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران در شهرستان‌ها و شرکت سهامی عام است که در همین راستا، به دنبال ایجاد تعاونی عمران و توسعه و شرکت سهامی عام هستیم. وی با بیان این که رویکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقویت تعاونی به منظور ایجاد اشتغال و رفاه نسبی است، افزود: اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب نیز استفاده از امکانات موجود برای رفع مشکلات است که اداره کل تعاون نیز در همین راستا گام بر می‌دارد. تاکنون دو هزار و ۲۰۰ شرکت تعاونی در گیلان ثبت شده است.