فروش یک میلیاردی بلیت‌ها فروش بلیت‌های بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر از مرز یک میلیارد تومان گذشت. علی ترابی، دبیر اجرایی این دوره از جشنواره با اعلام این خبر گفت: با توجه به سیاست‌ها و توصیه معاون محترم هنری ارشاد مبنی بر اینکه درصد بیشتری از بلیت‌های جشنواره بیست‌ونهم موسیقی فجر در اختیار مخاطبان واقعی هنر قرار گیرد و کمتر بلیت اهدایی داشته باشیم، توانستیم با استقبال فوق‌العاده‌ای از سوی مخاطبانمان روبه‌رو شویم به‌گونه‌ای که بلیت‌فروشی جشنواره بیست‌ونهم به یک میلیارد تومان رسید.
۶ استان میزبان اهالی موسیقی
در این دوره از جشنواره استان‌های گلستان، فارس، کهکیلویه و بویراحمر، کرمانشاه، هرمزگان و سیستان و بلوچستان میزبان برگزاری جشنواره هستند. در این استان‌ها گروه‌های موسیقی در ژانرهای مختلف به روی صحنه خواهند رفت. جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر طی سال‌های گذشته به واسطه تمرکززدایی همزمان با تهران در برخی استان‌های کشورمان برگزار می‌شود.
طنین‌ای ایران محمد نوری
گروه «پریشاد» به سرپرستی پریچهر خلوتی، قطعه «ای ایران» با صدای محمد نوری و قطعاتی از فضل‌الله توکل را در جشنواره موسیقی فجر اجرا می‌کند. پریچهر خلوتی سرپرست گروه پریشاد در این باره گفت: قطعاتی چون«ای ایران » از محمدنوری، «ستاره می‌شمرم» از استاد فضل‌الله توکل، «امیدم را مگیر از من خدایا» ساخته محمد حیدری و «من که مجنون توام» از انوشیروان روحانی را در بیست‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر اجرا می‌کنیم.
۱۱۲ گروه روی صحنه می‌روند
در این دوره از جشنواره ۱۱۲گروه در بخش رقابتی و جنبی جشنواره برنامه خود را اجرا می‌کنند. هنرمندان بخش‌های رقابتی، نسلی‌دیگر، استعدادهای درخشان، بین‌المللی، موسیقی بانوان، کودک و نوجوان و پاپ در جشنواره امسال برای مخاطبان جشنواره هنرنمایی می‌کنند. در این دوره از جشنواره ۱۰ فیلم نیز در خانه هنرمندان ایران از کارگردانان ایرانی و خارجی به نمایش در می‌آید.
اجرای چهار گروه موسیقی در بخش کودکان
۴ گروه موسیقی کودک در بخش جنبی جشنواره به روی صحنه می‌رود. گروه‌های بخش کودک جشنواره موسیقی فجر چهار روز اول جشنواره ساعت ۱۸:۳۰ در سالن اریکه ایرانیان به صحنه می‌روند. ارکستر زهی ایران‌زمین به سرپرستی سودابه سالم روز اول جشنواره (پنج‌شنبه ۲۴ بهمن‌ماه) ساعت ۱۸:۳۰ در اریکه ایرانیان برنامه اجرا می‌کند. گروه پارس به سرپرستی ناصر نظر روز جمعه ۲۵ بهمن‌ماه ساعت ۱۸:۳۰ میزبان علاقه‌مندان است. فریبرز رستمی با گروه آشیانه کودک و نوجوان و قصه‌های حرکتی روز شنبه ۲۶ بهمن در اریکه ایرانیان به صحنه می‌رود. روز یکشنبه ۲۷ بهمن گروه ارف به سرپرستی مسعود نظر برنامه اجرا می‌کند.
حضور ۹ گروه از بانوان
در این دوره بخش موسیقی بانوان بار دیگر در جشنواره موسیقی فجر گنجانده شده و ۹ گروه در این بخش هنرنمایی خواهند کرد. گروه ستاره قطبی به سرپرستی بهاره ایلچی، دادمهر به سرپرستی پروین سلطانی، کرشمه به سرپرستی شیدا جاهدیان، آواز ملل به سرپرستی میلانی و ناصحی، آوای مهربانی به سرپرستی سهیلا پورگرامی، پریشاد به سرپرستی پریچهر خلوتی، خنیا به سرپرستی پری ملکی، مهرنوا به سرپرستی نازلی بخشایش و ژیوار به سرپرستی ژیوار شیخ‌الاسلامی گروه‌های شرکت‌کننده در بخش موسیقی بانوان هستند. گروه‌های شرکت‌کننده در بخش بانوان در فرهنگسرای نیاوران آثار خود را اجرا خواهند کرد.