غول فرازمینی مرسدس بنز از راه می‌رسد

آ.ام.گ یک شرکت زیر‌مجموعه مرسدس بنز است که محصولات بنز را به‌صورت رسمی ارتقا داده و از نظر ظاهری مجلل می‌کند. مدل‌هایی که آ.ام.گ می‌سازد قیمت بیشتر و عملکرد بالاتری نسبت به خودروهای سری مرسدس دارند. پس از مجموعه شایعاتی که در رابطه با محصول جدید این شرکت در سالگرد ۵۰ سال تیونینگش مطرح بوده است تصاویری از خودرویی فضایی در فضای مجازی و خروجی خبرگزاری‌های دنیای ماشین قرار گرفته است که نشان می‌دهد این شرکت به دنبال معرفی غولی عظیم‌الجثه است.

در اولین نگاه ظاهر خارق‌العاده بنز مرموز خیره‌کننده به نظر می‌رسد و گلگیرهای بیرون‌زده‌اش ظاهری فرا‌زمینی به آن داده است. سقف کوتاه و ظاهر ایرودینامیک خودرو نشان از توان بالا در بخش فنی و مکانیکی دارد و مشخص است که بنز سرعت و شتاب بالایی را برای این سوپر اسپرتش در نظر گرفته است. در زیر کاپوت کشیده این مدل که R۵۰ نام دارد موتور عظیمی وجود دارد که با داشتن ۴ سیلندر قدرتی معادل هزار اسب بخار تولید می‌کند که در نوع خود این توان از این تعداد سیلندر بی‌سابقه بوده است. آ.ام.گ تنها به این چهار سیلندر و هزار اسب بخار قانع نبوده است و با استفاده از دو موتور برقی که روی چرخ‌های عقب نصب شده‌اند ۳۰۰ اسب بخار دیگر هم بر توان خودرو افزوده است.

در مجموع قدرتی که این موجود کربنی و فرازمینی تولید می‌کند ۱۳۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت و مرسدس بنز در تلاش است تا R۵۰ با استفاده از فناوری‌های مختلف و پیچیده وزن نهایی خودرو را به زیر ۱۳۰۰ کیلوگرم برساند. برای این منظور شاسی و بدنه به‌صورت یکپارچه و از فیبرکربن ساخته خواهد شد که تاثیر زیادی در کاهش وزن خودرو دارد. این خودرو دو نفره است و در کنار موتور خاص و عجیبی که دارد فناوری دیگری هم دارد که آن هم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب به اندازه ۵/ ۱ درجه است که برای اولین بار در یک مرسدس بنز مدل GT-R مورد استفاده قرار گرفته است، این فناوری در R۵۰ هم استفاده خواهد شد. سامانه تعلیق تطبیقی می‌تواند هر چرخ را به‌صورت منحصر به فرد تحت کنترل داشته باشد. برجستگی‌ها و منحنی‌هایی که روی گلگیر خودرو وجود دارد بی‌شباهت به مدل‌های کلاسیک قدیمی است اما طعم و چاشنی خودروهای آینده‌محور در تارو‌پود این مدل گنجانده شده است و می‌توان رد پای خاطره‌بازی بنز با مدل‌های گذشته‌اش را در این اثر هنری پیدا کرد.

بر‌اساس آنچه اعلام شده است تولید این خودرو کاملا محدود خواهد بود و برای رقابت با مک لارن، فراری، پورشه ۹۱۸ و البته بوگاتی شیرون خود را آماده خواهد کرد. این اقدام مرسدس بنز در واقع پاسخی به محصول آینده استون مارتین هم خواهد بود، چرا‌که این شرکت با سرمایه ردبول قصد دارد مدل RB۰۰۱ را با استفاده از مهندس معروف فرمول یک، آدریان نوی بسازد که با موتور ۱۲ سیلندرش به ازای هر کیلو وزن خودرو یک اسب بخار قدرت تولید می‌شود که از سال ۲۰۱۸ معرفی خواهد شد و قیمتی معادل ۳ میلیون دلار برایش در نظر گرفته شده است. لامبورگینی سنتناریو از دیگر رقبایی است که ممکن است مرسدس بنز بخواهد شاخش را بشکند اما این مدل با ۷۵۹ اسب بخار در برابر ۱۳۰۰ اسب بخاری که R۵۰ تولید می‌کند حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت. در آن سوی لیست بوگاتی شیرون با ۱۶ سیلندرش و ۱۵۰۰ اسب بخاری که یدک می‌کشد با غرور این تحرکات مرسدس بنز را زیر نظر دارد و با چهار چرخ متحرکی که دارد مدعی پر‌سرعت‌ترین خودروی تولید انبوه است که تا به امروز ساخته شده است.

در حال حاضر مرسدس در بازار خودروهای سوپر اسپرت نماینده قابل توجهی ندارد و خودروهای ذکر شده با قیمت‌های نجومی بازار موشک‌های زمینی را داغ کرده‌اند. موضوعی که بسیاری از کارشناسان خودرو با شک و شبهه به آن نگاه می‌کنند ادعای هزار اسب بخاری از موتور ۴ سیلندر مکانیکی است. بوگاتی با عظمتی که دارد از ۱۶ سیلندر چهار سوپاپه با چهار توربو شارژ به قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار رسیده است اما انتظار ۱۰۰۰ اسب بخار از تنها چهار سیلندر کمی دور از ذهن است. اما دور از ذهن‌هایی که مرسدس بنز و چوب جادویش یعنی آ.ام.گ را نمی‌شناسند. شاهکار مرسدس بنز هم همین جا است؛ جایی که توانسته از دل یک موتور چهار سیلندر ۲ هزار سی‌سی، هزار اسب بخار قدرت بیرون بکشد. با توجه به تولد مرسدس بنز آ.ام.گ که در سال ۱۹۶۷ بوده است می‌توان انتظار داشت مدل اولیه این خودرو در سال ۲۰۱۷ رونمایی شود تا بنز هم نماینده قدرتمند و هیبریدی در برابر محصولاتی مانند فراری و لامبورگینی و بوگاتی داشته باشد تا از تمامیت آن دفاع کند. قیمتی که این خودرو می‌تواند داشته باشد بین ۲ تا ۳ میلیون دلار است. عدد ۵۰ در این خودرو هم به ۵۰ سالگی بخش آ.ام.گ اشاره دارد و هم تعدادی است که قرار شده از این سوپرماشین تولید شود.

غول فرازمینی مرسدس بنز از راه می‌رسد

غول فرازمینی مرسدس بنز از راه می‌رسد