مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، تعداد تعاونی‌های این استان را بیش از 10 هزار برشمرد و گفت:
از این تعداد حدود پنج هزار و ۲۰۰ تعاونی فعال هستند. سهراب مختاری، با اشاره به عضویت بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در تعاونی‌های فارس افزود: عضویت این تعداد بیانگر نفوذ اجتماعی این بخش در تمام نقاط استان است. وی اظهار کرد: ۵۳ درصد از تعاونی‌های فعال استان در بخش تولید، ۳۲ درصد در بخش خدمات و ۱۵ درصد نیز در بخش توزیع فعالیت دارند. مختاری درباره روند تشکیل تعاونی‌های جدید در فارس گفت:

روند تشکیل تعاونی در این استان به نحوی بود که سال گذشته و پنج ماه نخست امسال، استان فارس موفق به کسب جایگاه نخست در کشور شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: در این زمینه، اولویت ما راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی توسعه روستایی است. رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان لارستان نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون به ارزش 700هزار دلار کالا از طریق تعاونی‌های تولیدی و مرزنشینی شهرستان به خارج از کشور صادر شده است. عبدالمهدی قاسمی افزود: این میزان صادرات از طریق یکصد تعاونی فعال در لارستان انجام گرفته است. وی عمده این کالاها را در زمینه محصولات کشاورزی، دامی و صنعتی دانست که به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس صادر گردیده است. به گفته قاسمی اینک بیش از 190 هزار نفر از جمعیت لارستان درتعاونی‌های مختلف تولیدی و مرزنشینی عضویت دارند.